Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur illa är detta?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1053443" data-attributes="member: 12152"><p>Ingen fara alls. Så länge inte smällen har gått igenom fiberlagret under belaget (dvs så att öppet trä syns och inte bara glasfibret eller metallmattan) eller har knäckt stålkanten så har det ingen betydelse överhuvudtaget. Laga med belagstång om du är noga med kosmetiken, annars är det bara att köra. Det där räknar jag inte ens som en skada. Har belaget släppt lite i botten av skadan kan det vara bra att droppa i lite långsamthärdande epoxy och sen värma till 65-70 grader ca så att det flyter in i delamineringen, men det ser inte ut att ha gjort det i ditt fall iom den ganska snälla stenkänningen. </p><p></p><p>Edit: Skär bort det belag som sticker ut också förresten. Det är störigt om det skrapar när man åker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1053443, member: 12152"] Ingen fara alls. Så länge inte smällen har gått igenom fiberlagret under belaget (dvs så att öppet trä syns och inte bara glasfibret eller metallmattan) eller har knäckt stålkanten så har det ingen betydelse överhuvudtaget. Laga med belagstång om du är noga med kosmetiken, annars är det bara att köra. Det där räknar jag inte ens som en skada. Har belaget släppt lite i botten av skadan kan det vara bra att droppa i lite långsamthärdande epoxy och sen värma till 65-70 grader ca så att det flyter in i delamineringen, men det ser inte ut att ha gjort det i ditt fall iom den ganska snälla stenkänningen. Edit: Skär bort det belag som sticker ut också förresten. Det är störigt om det skrapar när man åker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur illa är detta?
Tillbaka
Topp