Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hur jag blev en hardbooter (Ett försök till en recension eller nåt)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zenit" data-source="post: 1038049" data-attributes="member: 104763"><p>Intressant mod! Hur många gånger har du varit ute på den? </p><p></p><p>Finns en kille i Colorado som har en CNC-maskin i sitt garage och säljer bindningar för hardboots, Phantom heter dom. Extremt lätta och styva, så inget glapp i bindningarna utan direkt kraftöverföring. Bättre än voiles bindningar tycker jag även om det kanske inte spelar jättestor roll. G3s kolfiber-split som kommer ut nästa år (tror jag) och smacka på ett par phantom, speed radicals tådel och steghöjare med ett par tlt6 preformance cr så har du en setup som heter duga!</p><p></p><p></p><p>Om man kör hårt eller har skor med sämre låsmekanism för åkläge kan man paja det så det inte går att låsa skorna i åkläge. Det blir ganska stora krafter på låsmekanismen eftersom man åker på tåsidan och således går all kraft till framåt på skorna mot plösen och sliter ut låset.</p><p>På skidor är plösen bara till för flexen, mycket kraft går ju från sida till sida och där finns det ju inga rörliga delar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zenit, post: 1038049, member: 104763"] Intressant mod! Hur många gånger har du varit ute på den? Finns en kille i Colorado som har en CNC-maskin i sitt garage och säljer bindningar för hardboots, Phantom heter dom. Extremt lätta och styva, så inget glapp i bindningarna utan direkt kraftöverföring. Bättre än voiles bindningar tycker jag även om det kanske inte spelar jättestor roll. G3s kolfiber-split som kommer ut nästa år (tror jag) och smacka på ett par phantom, speed radicals tådel och steghöjare med ett par tlt6 preformance cr så har du en setup som heter duga! Om man kör hårt eller har skor med sämre låsmekanism för åkläge kan man paja det så det inte går att låsa skorna i åkläge. Det blir ganska stora krafter på låsmekanismen eftersom man åker på tåsidan och således går all kraft till framåt på skorna mot plösen och sliter ut låset. På skidor är plösen bara till för flexen, mycket kraft går ju från sida till sida och där finns det ju inga rörliga delar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hur jag blev en hardbooter (Ett försök till en recension eller nåt)
Tillbaka
Topp