Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hur kör ni som har hög DIN?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="loglog" data-source="post: 1329569" data-attributes="member: 193424"><p>Jag har åkt alpint sedan barnsben och är ganska duktig men kan väldigt lite om utrustning, allra minst om bindningar. Har aldrig ägnat dom minsta tanke. Jag köpte nyligen nya skidor och fick en rekommendation om att köra på DIN 7 för min vikt på 75 kg. Valde Marker Squire 11 som verkar klara detta med marginal. Samtidigt verkar det finnas väldigt mycket buzz kring bindningar med högre DIN-skalor och priser som motsvarar nya skidor. Mina bindningar och DIN på 7 har passat mig utmärkt så här långt, inte haft problem med att de släppt ut fel trots att jag maler på ganska rejält (då är det 80-90% i pist).</p><p></p><p>Så till frågan: vad säger det om mig och min åkstil att DIN 7 räcker bra för mig? Jag känner mig hyfsat aggressiv, men undrar om detta är en indikation på att jag antagligen kör ganska lamt? Om man vänder på steken: ni som kör med högre DIN, särskilt relativt er egen vikt, vad har ni för körstil? Vad är det för åk och manövrar som ni gör som kräver högre inställning?</p><p></p><p>Helt seriöst menad fråga, vill lära mig om körstilar och hur utrustningen används. Förstår att man inte kan recensera mina skills helt utifrån min DIN-inställning, men tänker ändå att det är en intressant vinkel.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="loglog, post: 1329569, member: 193424"] Jag har åkt alpint sedan barnsben och är ganska duktig men kan väldigt lite om utrustning, allra minst om bindningar. Har aldrig ägnat dom minsta tanke. Jag köpte nyligen nya skidor och fick en rekommendation om att köra på DIN 7 för min vikt på 75 kg. Valde Marker Squire 11 som verkar klara detta med marginal. Samtidigt verkar det finnas väldigt mycket buzz kring bindningar med högre DIN-skalor och priser som motsvarar nya skidor. Mina bindningar och DIN på 7 har passat mig utmärkt så här långt, inte haft problem med att de släppt ut fel trots att jag maler på ganska rejält (då är det 80-90% i pist). Så till frågan: vad säger det om mig och min åkstil att DIN 7 räcker bra för mig? Jag känner mig hyfsat aggressiv, men undrar om detta är en indikation på att jag antagligen kör ganska lamt? Om man vänder på steken: ni som kör med högre DIN, särskilt relativt er egen vikt, vad har ni för körstil? Vad är det för åk och manövrar som ni gör som kräver högre inställning? Helt seriöst menad fråga, vill lära mig om körstilar och hur utrustningen används. Förstår att man inte kan recensera mina skills helt utifrån min DIN-inställning, men tänker ändå att det är en intressant vinkel. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hur kör ni som har hög DIN?
Tillbaka
Topp