Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hur kör ni som har hög DIN?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1329572" data-attributes="member: 146777"><p>Tror mest det handlar om positionen på skidorna. Står man neutral och åker med "finess" klarar man sig fint med låga din. </p><p>Sen finns det de som kör lite mer brutalt och inte står så neutral. Då krävs högre din. Eller om man då droppar högt eller alltid kör väldigt brant och vill verkligen inte tappa skidan.</p><p>Till slut så beror det mycket på bindningen i sig. Vissa tjuvlösar lättare och kräver då högre din.</p><p>Själv klarar jag mig fint med 7.5 på mina tecton (73 kg,typ). Men det behövdes 11 på gamla tyrolia bindningar....</p><p>Åker väl ändå ganska kraftfull, men är ingen Marcus Caston.</p><p>Sen har det händ nån gång på tur i Norge att jag låste tån på mina tecton eftersom det var lite väl hård, svåråtkomliga och hög klippa under. Dvs inte läge att tappa en skida helt enkelt. Behövdes det? Säkert inte. Men kändes bra. Samtidigt som tecton aldrig har tjuvsläppt för mig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1329572, member: 146777"] Tror mest det handlar om positionen på skidorna. Står man neutral och åker med "finess" klarar man sig fint med låga din. Sen finns det de som kör lite mer brutalt och inte står så neutral. Då krävs högre din. Eller om man då droppar högt eller alltid kör väldigt brant och vill verkligen inte tappa skidan. Till slut så beror det mycket på bindningen i sig. Vissa tjuvlösar lättare och kräver då högre din. Själv klarar jag mig fint med 7.5 på mina tecton (73 kg,typ). Men det behövdes 11 på gamla tyrolia bindningar.... Åker väl ändå ganska kraftfull, men är ingen Marcus Caston. Sen har det händ nån gång på tur i Norge att jag låste tån på mina tecton eftersom det var lite väl hård, svåråtkomliga och hög klippa under. Dvs inte läge att tappa en skida helt enkelt. Behövdes det? Säkert inte. Men kändes bra. Samtidigt som tecton aldrig har tjuvsläppt för mig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hur kör ni som har hög DIN?
Tillbaka
Topp