Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hur kör ni som har hög DIN?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1329660" data-attributes="member: 80520"><p>Enkelt förklarat - exakt så. Vid tidsmässigt korta vridningar som "aktiverar" utlösningsmekanismen kommer skidan inte lösa ut, utan fortsätta sitta kvar på foten -> behöver inte ställa upp DIN-värdet onödigt högt för att säkra mot t ex slag mot iskockor, ett kortare felskär eller annat. Högre elasticitet anses vara en enkom positivt egenskap, men självklart är det inte nödvändigtvis så om man som användare inte justerar sin DIN-inställning därefter.</p><p></p><p>Gällande pjäxstorlek så har gör det skillnad. Längre pjäxa -> lägre DIN eftersom hävstången blir längre. Samma kraft "längst ute på pjäxan" där bindningen håller emot kommer ge ett större vridmoment där pjäxan vrider sig runt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1329660, member: 80520"] Enkelt förklarat - exakt så. Vid tidsmässigt korta vridningar som "aktiverar" utlösningsmekanismen kommer skidan inte lösa ut, utan fortsätta sitta kvar på foten -> behöver inte ställa upp DIN-värdet onödigt högt för att säkra mot t ex slag mot iskockor, ett kortare felskär eller annat. Högre elasticitet anses vara en enkom positivt egenskap, men självklart är det inte nödvändigtvis så om man som användare inte justerar sin DIN-inställning därefter. Gällande pjäxstorlek så har gör det skillnad. Längre pjäxa -> lägre DIN eftersom hävstången blir längre. Samma kraft "längst ute på pjäxan" där bindningen håller emot kommer ge ett större vridmoment där pjäxan vrider sig runt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hur kör ni som har hög DIN?
Tillbaka
Topp