Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hur kör ni som har hög DIN?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1329661" data-attributes="member: 144594"><p>Ja och vice versa åt andra hållet, som jag brukar tänka - ett vridmoment från ett ben (som sitter på en tung kropp) ner mot en skida som "skurit fast" med en bindning som då bör lösa ut i tådelen, måste vara inställd på lägre DIN om foten är lång eftersom längre hävstång ger mindre vridmoment i bindningen (som ju ligger längre från "vridaxeln" ju längre foten är). För mig fungerar det bättre att tänka åt det hållet.</p><p></p><p>Eller? Jag får detta rätt ungefär varannan gång jag tänker igenom det... <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" />Snackade om detta med ägaren av skidshoppen "Green Room" i Mayrhofen som sa att han brukar tänka till och sedan säga tvärtom, så brukar det bli rätt...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1329661, member: 144594"] Ja och vice versa åt andra hållet, som jag brukar tänka - ett vridmoment från ett ben (som sitter på en tung kropp) ner mot en skida som "skurit fast" med en bindning som då bör lösa ut i tådelen, måste vara inställd på lägre DIN om foten är lång eftersom längre hävstång ger mindre vridmoment i bindningen (som ju ligger längre från "vridaxeln" ju längre foten är). För mig fungerar det bättre att tänka åt det hållet. Eller? Jag får detta rätt ungefär varannan gång jag tänker igenom det... :)Snackade om detta med ägaren av skidshoppen "Green Room" i Mayrhofen som sa att han brukar tänka till och sedan säga tvärtom, så brukar det bli rätt... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hur kör ni som har hög DIN?
Tillbaka
Topp