Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hur kör ni som har hög DIN?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="simhall" data-source="post: 1329772" data-attributes="member: 158530"><p>[USER=12152]@MnO[/USER] När du får tjuvsläpp i piståkning, brukar det vara fram eller bak?</p><p></p><p>På barnens raceskidor brukar jag ställa hyfsat lika fram och bak för SL/GS medans jag för fartskidor ställer ett par snäpp högre bak. Där upplever jag att de allra flesta tjuvsläppen uppstår bak när man får ett slag under foten på en skida som inte är belastad. Dvs först tappar man skidan sedan ramlar man. </p><p></p><p>Fram vill jag inte ställa för högt, där upplever jag det mer som att skidan bör lösa ut efter man ramlat för att skona knät/benet</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="simhall, post: 1329772, member: 158530"] [USER=12152]@MnO[/USER] När du får tjuvsläpp i piståkning, brukar det vara fram eller bak? På barnens raceskidor brukar jag ställa hyfsat lika fram och bak för SL/GS medans jag för fartskidor ställer ett par snäpp högre bak. Där upplever jag att de allra flesta tjuvsläppen uppstår bak när man får ett slag under foten på en skida som inte är belastad. Dvs först tappar man skidan sedan ramlar man. Fram vill jag inte ställa för högt, där upplever jag det mer som att skidan bör lösa ut efter man ramlat för att skona knät/benet [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hur kör ni som har hög DIN?
Tillbaka
Topp