Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hur kör ni som har hög DIN?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1329773" data-attributes="member: 12152"><p>Det beror på vilken bindning det är. Med nämnda Squire, äldre Marker (historiskt alltså) och Tyrolia är det oftast fram, men då är det oftast beroende på att det sitter en underdimensionerad bindning på en alltför kraftfull skida, tex på skidtester. Det blir alltmer ovanligt tack och lov. Med Salomon Guardian och Warden, särskilt i 11-versionen är det nästan alltid bak. Shift är också mycket bak och beter sig precis som du säger. Skidan bara försvinner i ett slag men man står fortfarande i bra position. Med Griffon och Jester har jag sällan problem och när det släpper känns det oftast att det är mycket kraft inblandat, så det är sällan jag klassar det som tjuvsläpp.</p><p></p><p>Normalt sett ställer jag in samma värde både fram och bak, men jag kanske skulle testa att dra på mer bak med Shift ffa. Övriga problembindningar undviker jag numera helst i den mån det går, men det är ingen dum idé att dra på lite extra i hälen på skidtest tex. Det är ju sällan man skadar sig i den riktningen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1329773, member: 12152"] Det beror på vilken bindning det är. Med nämnda Squire, äldre Marker (historiskt alltså) och Tyrolia är det oftast fram, men då är det oftast beroende på att det sitter en underdimensionerad bindning på en alltför kraftfull skida, tex på skidtester. Det blir alltmer ovanligt tack och lov. Med Salomon Guardian och Warden, särskilt i 11-versionen är det nästan alltid bak. Shift är också mycket bak och beter sig precis som du säger. Skidan bara försvinner i ett slag men man står fortfarande i bra position. Med Griffon och Jester har jag sällan problem och när det släpper känns det oftast att det är mycket kraft inblandat, så det är sällan jag klassar det som tjuvsläpp. Normalt sett ställer jag in samma värde både fram och bak, men jag kanske skulle testa att dra på mer bak med Shift ffa. Övriga problembindningar undviker jag numera helst i den mån det går, men det är ingen dum idé att dra på lite extra i hälen på skidtest tex. Det är ju sällan man skadar sig i den riktningen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Hur kör ni som har hög DIN?
Tillbaka
Topp