Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur kort kan man gå?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 941247" data-attributes="member: 49358"><p>Om du vill gå ner i midjebredd så kommer du även att gå ner i flyt. När jag säljer tstw till kunder så är det oftast tjejer som är ute efter en allroundskida som funkar i pisten och även funkar när det har snöat en del. Jag skulle aldrig sälja den som puderskida. </p><p>K2 Sidekick som är syster till Sidestash säljer jag hellre som allround och mer riktat mot puder. Ingen twin , men väldigt lekfull tack vare den långa rockern.</p><p></p><p>Ska du däremot ha ett nytt puderdon som är lekfullt och fint så skulle jag rikta mina blickar mot Moment Reagan. Har bara goda erfarenheter från moment och rekommenderar den varmt.</p><p>Reagan är syster till Night Train och blev omgjord till i år med smalare midja (förr 123mm) och mer lekfullt flex. Nu är det en fullrockerskida med 116mm under foten och en 21m lång radie i 168. Var inte rädd för att gå för 168an då moment mäter ngt kortare än vad dem anges. Mina bibby 190 mätte snarare 187-186cm, så reagan 168 är väl snarare 165cm med massivt flyt. Svingvikten är mkt låg, och Nt 186 kändes väldigt lik en parkskida när jag testade dem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 941247, member: 49358"] Om du vill gå ner i midjebredd så kommer du även att gå ner i flyt. När jag säljer tstw till kunder så är det oftast tjejer som är ute efter en allroundskida som funkar i pisten och även funkar när det har snöat en del. Jag skulle aldrig sälja den som puderskida. K2 Sidekick som är syster till Sidestash säljer jag hellre som allround och mer riktat mot puder. Ingen twin , men väldigt lekfull tack vare den långa rockern. Ska du däremot ha ett nytt puderdon som är lekfullt och fint så skulle jag rikta mina blickar mot Moment Reagan. Har bara goda erfarenheter från moment och rekommenderar den varmt. Reagan är syster till Night Train och blev omgjord till i år med smalare midja (förr 123mm) och mer lekfullt flex. Nu är det en fullrockerskida med 116mm under foten och en 21m lång radie i 168. Var inte rädd för att gå för 168an då moment mäter ngt kortare än vad dem anges. Mina bibby 190 mätte snarare 187-186cm, så reagan 168 är väl snarare 165cm med massivt flyt. Svingvikten är mkt låg, och Nt 186 kändes väldigt lik en parkskida när jag testade dem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur kort kan man gå?
Tillbaka
Topp