Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur korta skidor kan jag ha?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1092875" data-attributes="member: 12152"><p>Jag skulle föreslå att du hyr ett par 160cm twintip i en dag först och ser hur det känns. De allra flesta kommer att tycka att det är extremt kort och precis värdelöst att åka på. Det blir svårt att hålla balansen och man måste hela tiden fokusera på att stå exakt mitt på med viktfördelningen. Men om du bara ska åka sakta och träna rotationer i maklig takt kanske du tycker att det är kanon. Men det är förmodligen pengar i sjön att köpa något under 170cm iaf. Det kortaste som är acceptabelt i ren längd skulle jag säga är ett par 165cm tävlingsslalomskidor. De är byggda för en åkare i din storlek. Ett par 160cm twintip däremot är anpassade för någon som väger minst 25 kg mindre än dig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1092875, member: 12152"] Jag skulle föreslå att du hyr ett par 160cm twintip i en dag först och ser hur det känns. De allra flesta kommer att tycka att det är extremt kort och precis värdelöst att åka på. Det blir svårt att hålla balansen och man måste hela tiden fokusera på att stå exakt mitt på med viktfördelningen. Men om du bara ska åka sakta och träna rotationer i maklig takt kanske du tycker att det är kanon. Men det är förmodligen pengar i sjön att köpa något under 170cm iaf. Det kortaste som är acceptabelt i ren längd skulle jag säga är ett par 165cm tävlingsslalomskidor. De är byggda för en åkare i din storlek. Ett par 160cm twintip däremot är anpassade för någon som väger minst 25 kg mindre än dig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur korta skidor kan jag ha?
Tillbaka
Topp