Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hur lång bräda ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pinn" data-source="post: 224059" data-attributes="member: 44213"><p>...läs min guide..</p><p></p><p><a href="https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=25327" target="_blank">https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=25327</a></p><p></p><p></p><p></p><p>.. ett citat från den ---> "LÄNGD: </p><p></p><p>Skall du: jibba, åka park, bonka, hoppa å snurra massor ta ca: 20-30cm kortare än din längd ("under hakan") </p><p></p><p>ex: du är 180cm, du skall ha en snowboard som är: ca: 150-160cm </p><p></p><p>Skall du åka allround med lite hopp och lite off-pist men mest i pisten så tar du ca: 15-20cm kortare än din längd ("till hakan") </p><p></p><p>ex: du är 180cm, du skall ha en snowboard som är 160-165cm </p><p></p><p>Skall du åka mycket off-pist, lössnö och lite pist men ingen park så tar du ca: 10-15cm kortare än din längd ("till näsan") </p><p></p><p>ex: du är 180cm, du skall ha en snowboard som är ca: 165-170cm lång "</p><p></p><p></p><p></p><p>du är 172 .. åker allrond säger vi.. då bör du ha runt 150-155</p><p></p><p>åker du massa massa park med rails och sånt --> 145-150</p><p></p><p>åker du mest pist och of-pist -->> ca: 160</p><p></p><p></p><p></p><p>kör hårt.</p><p></p><p></p><p></p><p>/pinn</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pinn, post: 224059, member: 44213"] ...läs min guide.. [URL]https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=25327[/URL] .. ett citat från den ---> "LÄNGD: Skall du: jibba, åka park, bonka, hoppa å snurra massor ta ca: 20-30cm kortare än din längd ("under hakan") ex: du är 180cm, du skall ha en snowboard som är: ca: 150-160cm Skall du åka allround med lite hopp och lite off-pist men mest i pisten så tar du ca: 15-20cm kortare än din längd ("till hakan") ex: du är 180cm, du skall ha en snowboard som är 160-165cm Skall du åka mycket off-pist, lössnö och lite pist men ingen park så tar du ca: 10-15cm kortare än din längd ("till näsan") ex: du är 180cm, du skall ha en snowboard som är ca: 165-170cm lång " du är 172 .. åker allrond säger vi.. då bör du ha runt 150-155 åker du massa massa park med rails och sånt --> 145-150 åker du mest pist och of-pist -->> ca: 160 kör hårt. /pinn [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hur lång bräda ?
Tillbaka
Topp