Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur lång tid tar det att bli en bra skidåkare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 149813" data-attributes="member: 13863"><p>Bra är ju ett i högsta grad relativt uttryck vilket gör själva frågan i stort sett meningslös, men jag kan ju iallafall passa på att ge ett bra svar!</p><p></p><p>Att bli bra i skidåkning tar från ungefär två timmar och uppåt. Det beror på hur bra man vill bli, att bli riktigt bra, dvs. bäst är tyvärr få förunnat och de flesta blir det inte även om de håller på i hela sitt liv. Att bara bli lite bra, dvs. att känna glädje i skidåkningen och verkligen uppnå en förbättring tror jag går att uppnå på en förmiddag om man har en bra utrustning och en duktig instruktör. Då blir man otvivelaktigt bättre än man var från början, dvs. BRA! Detta innebär knappast att man klarar av branta rännor i Alperna, men man kan ju vara "King" i branbacken i Tandådalen ...</p><p></p><p>That´s all folks! / MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 149813, member: 13863"] Bra är ju ett i högsta grad relativt uttryck vilket gör själva frågan i stort sett meningslös, men jag kan ju iallafall passa på att ge ett bra svar! Att bli bra i skidåkning tar från ungefär två timmar och uppåt. Det beror på hur bra man vill bli, att bli riktigt bra, dvs. bäst är tyvärr få förunnat och de flesta blir det inte även om de håller på i hela sitt liv. Att bara bli lite bra, dvs. att känna glädje i skidåkningen och verkligen uppnå en förbättring tror jag går att uppnå på en förmiddag om man har en bra utrustning och en duktig instruktör. Då blir man otvivelaktigt bättre än man var från början, dvs. BRA! Detta innebär knappast att man klarar av branta rännor i Alperna, men man kan ju vara "King" i branbacken i Tandådalen ... That´s all folks! / MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur lång tid tar det att bli en bra skidåkare?
Tillbaka
Topp