Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur långa skidor ska jag ha om jag är 1,73?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JockeSki" data-source="post: 238917" data-attributes="member: 12644"><p>Men lägg ner det där breda-skidor-snacket! Börjar tröttna på det. Breda skidor är sån jävla hype. Visst flyter det bättre i bottenlöst puder men hur många här på FR åker egentligen bottenlöst puder?!</p><p></p><p>Dom som gör det behöver inte fråga för dom vet tillräckligt mycket för att välja själva. När man läser inlägg om vart folk ska i vinter så är det oftast ställen i sverige som nämns och nån vecka här och där i alperna och alperna är INTE likamed puder. Det kan likaväl vara blåis. Och skulle det va puder så behövs ett rejält dump och en duktig skidåkare för att behöva en bred skid.</p><p></p><p>Även om alla påstår sig åka puder så tror jag sanningen är att det inte så många dagar/säsong dom verkligen gör det. TM funkar alldeles utmärkt i 20-30cm puder.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JockeSki, post: 238917, member: 12644"] Men lägg ner det där breda-skidor-snacket! Börjar tröttna på det. Breda skidor är sån jävla hype. Visst flyter det bättre i bottenlöst puder men hur många här på FR åker egentligen bottenlöst puder?! Dom som gör det behöver inte fråga för dom vet tillräckligt mycket för att välja själva. När man läser inlägg om vart folk ska i vinter så är det oftast ställen i sverige som nämns och nån vecka här och där i alperna och alperna är INTE likamed puder. Det kan likaväl vara blåis. Och skulle det va puder så behövs ett rejält dump och en duktig skidåkare för att behöva en bred skid. Även om alla påstår sig åka puder så tror jag sanningen är att det inte så många dagar/säsong dom verkligen gör det. TM funkar alldeles utmärkt i 20-30cm puder. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur långa skidor ska jag ha om jag är 1,73?
Tillbaka
Topp