Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hur löser ni transfer från Geneve?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1193911" data-attributes="member: 83225"><p>Snökedjornas vara eller icke vara är lite som med försäkringen. Du behöver dem inte alls 99% av gångerna. När du väl behöver dem suger det dock att inte ha dem. Jag vet inte hur många gånger jag kört hyrbil i alperna och kan nog säga att jag behövt kedjor 1,5 gång. Den halva gången är det möjligt att det hade gått ändå men nu hade vi dem så då slängde vi på dem ändå. Den hela gången så att säga hade vi inte kommit fram utan. Vi körde från Turin till Serre Chevalier och det kräksnöade. I backarna upp mot Montgenevre tog det tvärstopp. Fram till dess hade det gått att köra sakta på sommardäcken trots massivt snöfall. Men när det började luta var det helkört. Sen är ju vägbanorna rena dagen efter. I Frankrike ligger liksom inte snön kvar på vägarna utan plogas, saltas och smälter bort direkt. Det kan tilläggas att det är rätt rejäl lutning sista biten från Bourg st Maurice till Les Arcs.</p><p></p><p>Sen är generellt skidhållare onödigt. De är dyra och ineffektiva. Det är bättre att säkra att du har en tillräckligt lång bil och sen tar du alla skidpar inne i bilen istället. Att hålla sig borta från betalvägar i den där regionen är oftast så dumsnålt att du kommer bli galen. Franska motorvägar är grymt bra och du kommer snabbt fram. Kör du småvägarna istället är det oändliga byar precis hela tiden och det känns som att trampa vatten. Man åker och åker men man kommer ingenstans.</p><p></p><p>Har du hyrbil i Les Arcs kan du också roa dig med att åka till Sainte Foy. Litet ställe men med mycket orörd offpist.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1193911, member: 83225"] Snökedjornas vara eller icke vara är lite som med försäkringen. Du behöver dem inte alls 99% av gångerna. När du väl behöver dem suger det dock att inte ha dem. Jag vet inte hur många gånger jag kört hyrbil i alperna och kan nog säga att jag behövt kedjor 1,5 gång. Den halva gången är det möjligt att det hade gått ändå men nu hade vi dem så då slängde vi på dem ändå. Den hela gången så att säga hade vi inte kommit fram utan. Vi körde från Turin till Serre Chevalier och det kräksnöade. I backarna upp mot Montgenevre tog det tvärstopp. Fram till dess hade det gått att köra sakta på sommardäcken trots massivt snöfall. Men när det började luta var det helkört. Sen är ju vägbanorna rena dagen efter. I Frankrike ligger liksom inte snön kvar på vägarna utan plogas, saltas och smälter bort direkt. Det kan tilläggas att det är rätt rejäl lutning sista biten från Bourg st Maurice till Les Arcs. Sen är generellt skidhållare onödigt. De är dyra och ineffektiva. Det är bättre att säkra att du har en tillräckligt lång bil och sen tar du alla skidpar inne i bilen istället. Att hålla sig borta från betalvägar i den där regionen är oftast så dumsnålt att du kommer bli galen. Franska motorvägar är grymt bra och du kommer snabbt fram. Kör du småvägarna istället är det oändliga byar precis hela tiden och det känns som att trampa vatten. Man åker och åker men man kommer ingenstans. Har du hyrbil i Les Arcs kan du också roa dig med att åka till Sainte Foy. Litet ställe men med mycket orörd offpist. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hur löser ni transfer från Geneve?
Tillbaka
Topp