Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Hur Man Gör En Grym Dolly!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Marcus_Branden" data-source="post: 548969" data-attributes="member: 84775"><p>Eftersom jag inte kunde bygga denna version av dollyn (för att mina rör var böjbara) så tog jag mig tiden att bygga en egen variant av den!..</p><p></p><p>Det ni behöver för denna variant är:</p><p></p><p>* En liten plywood skiva eller något annat som stativet kan stå på.</p><p>* Hjul - Köpte mina från clasohlson för 12 kr styck, ni behöver 4 st = 48 kr!</p><p>* En cykelhållarspänne, sånt spännband som man spänner fast cykeln baki bilen med = 19 kr</p><p>* Nån slags krok som håller fast spännbandet och stativet så att de inte glider runt på plywood skivan</p><p>* Skruvar, borr och en skruvdragare.</p><p></p><p>Jag hade en plywood skiva liggandes hemma. Även skruvar och verktygen. Alltså blir den totala kostnaden ENDAST 67 KRONOR! sjukt billigt! </p><p></p><p>Här är lite bilder på dollyn som jag har gjort! om nån mer vill ha ritning eller vidare förklarning hur man bygger denna så är de bara att säga till! Det kanske låter jobbigt men tog endast 30 min att bygga! och resultatet är väldigt, väldigt bra! den skakar inte ett dugg och ser sjukt proffsigt ut!</p><p></p><p>Länk : <a href="http://www.pixbox.se/pic_show_id28116431.html" target="_blank">http://www.pixbox.se/pic_show_id28116431.html</a></p><p></p><p>Sen om ni vill att dollyn ska rulla på gräset så är de bara att ta 2 plankor att sätta på gräset osså låter ni dollyn rulla på plankorna.. ju längre plankor ni har, desto mer i sidled/framåt kan den rulla.</p><p></p><p>edit: Måste tillägga att den är väldigt lätt så de är inget monster du går runt och bär på!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Marcus_Branden, post: 548969, member: 84775"] Eftersom jag inte kunde bygga denna version av dollyn (för att mina rör var böjbara) så tog jag mig tiden att bygga en egen variant av den!.. Det ni behöver för denna variant är: * En liten plywood skiva eller något annat som stativet kan stå på. * Hjul - Köpte mina från clasohlson för 12 kr styck, ni behöver 4 st = 48 kr! * En cykelhållarspänne, sånt spännband som man spänner fast cykeln baki bilen med = 19 kr * Nån slags krok som håller fast spännbandet och stativet så att de inte glider runt på plywood skivan * Skruvar, borr och en skruvdragare. Jag hade en plywood skiva liggandes hemma. Även skruvar och verktygen. Alltså blir den totala kostnaden ENDAST 67 KRONOR! sjukt billigt! Här är lite bilder på dollyn som jag har gjort! om nån mer vill ha ritning eller vidare förklarning hur man bygger denna så är de bara att säga till! Det kanske låter jobbigt men tog endast 30 min att bygga! och resultatet är väldigt, väldigt bra! den skakar inte ett dugg och ser sjukt proffsigt ut! Länk : [URL]http://www.pixbox.se/pic_show_id28116431.html[/URL] Sen om ni vill att dollyn ska rulla på gräset så är de bara att ta 2 plankor att sätta på gräset osså låter ni dollyn rulla på plankorna.. ju längre plankor ni har, desto mer i sidled/framåt kan den rulla. edit: Måste tillägga att den är väldigt lätt så de är inget monster du går runt och bär på! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Hur Man Gör En Grym Dolly!
Tillbaka
Topp