Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Mountainbike
Hur man gör Trick!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Raent" data-source="post: 178376" data-attributes="member: 38941"><p>Nosemanual går utmärkt att göra utan frambroms också och det blir bra mycket snyggare. Du bunnar och trycker dig framåt så du landar på framhjulet , sen är de bara att balansera.</p><p></p><p>Kan tipsa om några sköna trick som jag brukar fa runt och göra.</p><p></p><p>Tuck No-Hander : Hoppa i ett relativt stort hopp, lärde mig i en träkick på ca 1,6m o 2 meters gap till landningen. Tryck upp styret vid midjan så du känner att styret kommer att stanna där, sen så släpper du händerna. Börja att träna på att "stoppa fast" styret vid magen/midjan, sen när du är säker på de kan du börja släppa händerna.</p><p></p><p>360 : Lärde mig det i samma kick. Sväng YTTERST LITE på kicken precis före uthoppet, sedan så drar du först överkroppen åt de hållet du snurrar åt, sedan så drar du med fötterna och hålla blicker hela tiden över axeln. Träna träna och vips så har du lagt de.</p><p></p><p>X-up: Om du drar X-up åt höger så ska du slappna av i vänsterarm eller viseversa. Sen är det bara att dra styret 180 grader och sedan tillbaka, ett tips är att knipa i sadeln.</p><p></p><p>No-foot CanCan : Börja träna på backen, hoppa över ramen med ena foten och spreta ut. Sen när du känner dig säker så går du och provar i dirten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Raent, post: 178376, member: 38941"] Nosemanual går utmärkt att göra utan frambroms också och det blir bra mycket snyggare. Du bunnar och trycker dig framåt så du landar på framhjulet , sen är de bara att balansera. Kan tipsa om några sköna trick som jag brukar fa runt och göra. Tuck No-Hander : Hoppa i ett relativt stort hopp, lärde mig i en träkick på ca 1,6m o 2 meters gap till landningen. Tryck upp styret vid midjan så du känner att styret kommer att stanna där, sen så släpper du händerna. Börja att träna på att "stoppa fast" styret vid magen/midjan, sen när du är säker på de kan du börja släppa händerna. 360 : Lärde mig det i samma kick. Sväng YTTERST LITE på kicken precis före uthoppet, sedan så drar du först överkroppen åt de hållet du snurrar åt, sedan så drar du med fötterna och hålla blicker hela tiden över axeln. Träna träna och vips så har du lagt de. X-up: Om du drar X-up åt höger så ska du slappna av i vänsterarm eller viseversa. Sen är det bara att dra styret 180 grader och sedan tillbaka, ett tips är att knipa i sadeln. No-foot CanCan : Börja träna på backen, hoppa över ramen med ena foten och spreta ut. Sen när du känner dig säker så går du och provar i dirten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Mountainbike
Hur man gör Trick!
Tillbaka
Topp