Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur många säsongare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mxeman" data-source="post: 1059626" data-attributes="member: 135210"><p>[USER=135950]@olichor[/USER] tror faktiskt din gissning är lite låg.</p><p></p><p>om vi räknar med såväl bummare som arbetande säsongare:</p><p></p><p>Det finns i mina ögon fem riktigt stora bummarorter för svenskar i alperna,</p><p>Verbier, Val thorens, Val d'isere, St. Anton och bad gastein</p><p></p><p>Jag skulle gissa att på bara dessa fem så finns det 1000 Svenskar+</p><p>Lägg därefter till de lite mindre bummarorterna i alperna,</p><p>t.e.x Mayrhofen, Engelberg, Monterosa-området m.fl så är där nog ca 250 till om inte fler.</p><p></p><p>Kanada och USA har jag ingen riktig uppfattning om men där är nog ett par hundra iallafall.</p><p>3 månader+ I japan är där nog lite mindre men iallafall 75+ personer.</p><p></p><p>Lägg till sist till alla som inte bor på de svenska orterna som de säsongar på så har vi några hundra till</p><p></p><p>Min slutgissning är nånstans mellan 1500 och 2000 svenskar som spenderar sina vintrar på skidorter runt om i världen.</p><p></p><p>nån som har en mer kvalificerad gissning?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mxeman, post: 1059626, member: 135210"] [USER=135950]@olichor[/USER] tror faktiskt din gissning är lite låg. om vi räknar med såväl bummare som arbetande säsongare: Det finns i mina ögon fem riktigt stora bummarorter för svenskar i alperna, Verbier, Val thorens, Val d'isere, St. Anton och bad gastein Jag skulle gissa att på bara dessa fem så finns det 1000 Svenskar+ Lägg därefter till de lite mindre bummarorterna i alperna, t.e.x Mayrhofen, Engelberg, Monterosa-området m.fl så är där nog ca 250 till om inte fler. Kanada och USA har jag ingen riktig uppfattning om men där är nog ett par hundra iallafall. 3 månader+ I japan är där nog lite mindre men iallafall 75+ personer. Lägg till sist till alla som inte bor på de svenska orterna som de säsongar på så har vi några hundra till Min slutgissning är nånstans mellan 1500 och 2000 svenskar som spenderar sina vintrar på skidorter runt om i världen. nån som har en mer kvalificerad gissning? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur många säsongare?
Tillbaka
Topp