Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur många säsongare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1059654" data-attributes="member: 77701"><p>Verkligen inte.. jag har nog inte ens träffat på en handfull norskar på alpsäsong (samtliga reseledare f.ö.).. det kanske beror på att de har större berg i större delar av sitt eget land än vad vi har? Kan tänka mig att det spelar in på benägenheten att säsonga, har man helt okej berg runt knuten lockar nog inte alperna lika mycket i vissa fall – jag vågar nog även påstå att majoriteten av svenska säsongare är från Stockholmstrakten och söderut (vilket iofs delvis kan bero på att en större del av folket bor söder om Dalälven än norr om den, men också att det är jäkligt långt till riktiga berg från bästkusten/Skåne).</p><p></p><p>Gött mos, då kan vi ju för enkelhetens skull slå fast att orter inom sammanslagna system i denna tråden även räknas in under största/mest kända ort (ex. Avoriaz/Portes du Soleil, Duved/Åre etc.)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1059654, member: 77701"] Verkligen inte.. jag har nog inte ens träffat på en handfull norskar på alpsäsong (samtliga reseledare f.ö.).. det kanske beror på att de har större berg i större delar av sitt eget land än vad vi har? Kan tänka mig att det spelar in på benägenheten att säsonga, har man helt okej berg runt knuten lockar nog inte alperna lika mycket i vissa fall – jag vågar nog även påstå att majoriteten av svenska säsongare är från Stockholmstrakten och söderut (vilket iofs delvis kan bero på att en större del av folket bor söder om Dalälven än norr om den, men också att det är jäkligt långt till riktiga berg från bästkusten/Skåne). Gött mos, då kan vi ju för enkelhetens skull slå fast att orter inom sammanslagna system i denna tråden även räknas in under största/mest kända ort (ex. Avoriaz/Portes du Soleil, Duved/Åre etc.) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur många säsongare?
Tillbaka
Topp