Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur många skidor ska jag köpa till min säsong i Candada?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="slasksno" data-source="post: 1303665" data-attributes="member: 162261"><p>Jag vill slå ett slag för pistskidor som komplement. Även om vissa allmountain är okej i pisten hade jag gått på en skida runt 80-90 och en runt 105-120 begagnat. Möjligheten att träna teknik på smala är betydligt större och även i uppåkta pucklar och stökig terräng som det ofta är i offpisten även i mer snörika områden föredrar jag smala skidor. Efter mina sex säsonger väljer jag allt oftare en lite smalare midja än andra eftersom det är lite skonsammare mot fötterna och kommer det ett riktigt dump så har man en ordentlig puderskida istället för en kompromiss som ska funka för allt</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="slasksno, post: 1303665, member: 162261"] Jag vill slå ett slag för pistskidor som komplement. Även om vissa allmountain är okej i pisten hade jag gått på en skida runt 80-90 och en runt 105-120 begagnat. Möjligheten att träna teknik på smala är betydligt större och även i uppåkta pucklar och stökig terräng som det ofta är i offpisten även i mer snörika områden föredrar jag smala skidor. Efter mina sex säsonger väljer jag allt oftare en lite smalare midja än andra eftersom det är lite skonsammare mot fötterna och kommer det ett riktigt dump så har man en ordentlig puderskida istället för en kompromiss som ska funka för allt [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur många skidor ska jag köpa till min säsong i Candada?
Tillbaka
Topp