Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur många skidor ska jag köpa till min säsong i Candada?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Freeridefredde" data-source="post: 1303738" data-attributes="member: 68133"><p>Hej. </p><p></p><p>jag har gjort 6 säsonger i Revelstoke (både korta rundor och helsäsong). Jag gjorde första säsongen med Bent Chetler 124 med marker Duke rambindning. Alldeles för brett och tungt, tröttnade efter halva säsongen. Nästa två säsong körde jag på Extrem Opinion 118 med marker kingpin. Fantastiska skidor, riktigt one quiver som passar mig. Men tyckte de fortfarande var för breda, det är inte knädjupt puder varje dag där, även fast man skulle önska. Så köpte Opinion 108 med kingpin, vilket jag kört med sedan dess och är supernöjd.</p><p></p><p>Så mitt tips skulle vara att köpa en (1) skida i träkonstruktion för att hålla nere vikten, runt 100-110 midja. En bra nose-rocker kommer ge flytt i lössnön. Och en bindning du kan tura med för att komma åt lössnön (vilket är typ hela grejen med att åka till Kanada, som du kommer upptäcka).</p><p></p><p>Salomon Quest 106 såg riktigt fin ut, jag har aldrig gillat Salomons skidor men bara att läsa specs så verkar den Nice. Plus rea hos tysken. Du kanske kommer känna att 106 är lite för smalt den dagen du har snö upp till armhålorna, meeeen alla andra dagar på säsongen när det är slask eller 10cm nysnö på gammal uppkörd offpist kommer dina knän tacka dig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Freeridefredde, post: 1303738, member: 68133"] Hej. jag har gjort 6 säsonger i Revelstoke (både korta rundor och helsäsong). Jag gjorde första säsongen med Bent Chetler 124 med marker Duke rambindning. Alldeles för brett och tungt, tröttnade efter halva säsongen. Nästa två säsong körde jag på Extrem Opinion 118 med marker kingpin. Fantastiska skidor, riktigt one quiver som passar mig. Men tyckte de fortfarande var för breda, det är inte knädjupt puder varje dag där, även fast man skulle önska. Så köpte Opinion 108 med kingpin, vilket jag kört med sedan dess och är supernöjd. Så mitt tips skulle vara att köpa en (1) skida i träkonstruktion för att hålla nere vikten, runt 100-110 midja. En bra nose-rocker kommer ge flytt i lössnön. Och en bindning du kan tura med för att komma åt lössnön (vilket är typ hela grejen med att åka till Kanada, som du kommer upptäcka). Salomon Quest 106 såg riktigt fin ut, jag har aldrig gillat Salomons skidor men bara att läsa specs så verkar den Nice. Plus rea hos tysken. Du kanske kommer känna att 106 är lite för smalt den dagen du har snö upp till armhålorna, meeeen alla andra dagar på säsongen när det är slask eller 10cm nysnö på gammal uppkörd offpist kommer dina knän tacka dig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur många skidor ska jag köpa till min säsong i Candada?
Tillbaka
Topp