Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
hur mycke ska man lägga ut....
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LuxLuthor" data-source="post: 473598" data-attributes="member: 84027"><p>Mxrider6 kom med några väldigt bra tips på optik, och då speciellt ett:</p><p></p><p>Sigma EX 70-200/2.8</p><p></p><p>Jag har haft min i fyra-fem år och jag är fortfarande lika nöjd. Speciellt glad är jag över att jag inte la ner fem tusen till eller något i den stilen för att få ett vitt Canon EF 70-200/2.8L. Den optiken är nämligen inte märkvärdigt mycket bättre än Sigmas motsvarighet, bara så mycket dyrare.</p><p></p><p>En bra normalzoom är dock en nödvändighet tycker jag. Canons EF-S 18-55 kan man dock glömma. Duger möjligen som braständare, men det vete fan. Normalzoomarnas normalzoom (om man har Canon och inte är miljonär) heter EF 28-105/3.5-4.5 USM II. Går begagnad loss på 1000-1500 spänn och den knäcker det mesta vad gäller skärpa och prisvärde. Felet med den inte går nog långt ner i vidvinkelomfånget. Därför har jag själv en Sigma EX 20/1,8 som komplement. Den är idag min absoluta favorit i kameraväskan. Den använder jag t o m på basketmatcherna ibland för att få bildvinklar och perspektiv som man normalt inte ser i sportbilder.</p><p></p><p>Mattias, Luleå</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LuxLuthor, post: 473598, member: 84027"] Mxrider6 kom med några väldigt bra tips på optik, och då speciellt ett: Sigma EX 70-200/2.8 Jag har haft min i fyra-fem år och jag är fortfarande lika nöjd. Speciellt glad är jag över att jag inte la ner fem tusen till eller något i den stilen för att få ett vitt Canon EF 70-200/2.8L. Den optiken är nämligen inte märkvärdigt mycket bättre än Sigmas motsvarighet, bara så mycket dyrare. En bra normalzoom är dock en nödvändighet tycker jag. Canons EF-S 18-55 kan man dock glömma. Duger möjligen som braständare, men det vete fan. Normalzoomarnas normalzoom (om man har Canon och inte är miljonär) heter EF 28-105/3.5-4.5 USM II. Går begagnad loss på 1000-1500 spänn och den knäcker det mesta vad gäller skärpa och prisvärde. Felet med den inte går nog långt ner i vidvinkelomfånget. Därför har jag själv en Sigma EX 20/1,8 som komplement. Den är idag min absoluta favorit i kameraväskan. Den använder jag t o m på basketmatcherna ibland för att få bildvinklar och perspektiv som man normalt inte ser i sportbilder. Mattias, Luleå [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
hur mycke ska man lägga ut....
Tillbaka
Topp