Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
hur mycke ska man lägga ut....
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kiels" data-source="post: 478867" data-attributes="member: 86193"><p>Om man ska ha en telezoom för skidbilder (där man egentligen inte behöver den större bländaren) kan Canon EF 70-200/4,0L vara värt att titta på också. Går att hitta begagnat för rimliga pengar nu när det finns en variant med IS också. Har ett själv och är mitt mest använda objektiv för sportbilder utomhus (som glad amatör).</p><p></p><p>Edit: Och för att knyta ann till den ursprungliga frågan så bör man räkna med att lägga (minst) lika mycket pengar på objektiv som på kamerahus. Jag skulle hellre köpa ett lite billigare kamerahus (som klarar det jag har tänkt använda kameran till) och lägga pengarna på objektiv som går att använda tillsammans med mer avancerade hus i framtiden istället för att göra tvärtom. Om det visar sig att fotografering inte var så kul som du trodde så är det mycket lättare att sälja objektiv än kamerahus och på så sätt få tillbaka mycket av pengarna du har investerat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kiels, post: 478867, member: 86193"] Om man ska ha en telezoom för skidbilder (där man egentligen inte behöver den större bländaren) kan Canon EF 70-200/4,0L vara värt att titta på också. Går att hitta begagnat för rimliga pengar nu när det finns en variant med IS också. Har ett själv och är mitt mest använda objektiv för sportbilder utomhus (som glad amatör). Edit: Och för att knyta ann till den ursprungliga frågan så bör man räkna med att lägga (minst) lika mycket pengar på objektiv som på kamerahus. Jag skulle hellre köpa ett lite billigare kamerahus (som klarar det jag har tänkt använda kameran till) och lägga pengarna på objektiv som går att använda tillsammans med mer avancerade hus i framtiden istället för att göra tvärtom. Om det visar sig att fotografering inte var så kul som du trodde så är det mycket lättare att sälja objektiv än kamerahus och på så sätt få tillbaka mycket av pengarna du har investerat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
hur mycke ska man lägga ut....
Tillbaka
Topp