Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hur mycket kostar en säsong i chamonix?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Alfredsson" data-source="post: 50423" data-attributes="member: 32819"><p>tjenare!</p><p></p><p>jag har aldrig gjort säsong innan men ska ner till cham i vinter, så ja kanske kan svara på en del av dina frågor iaf..</p><p>ja och en polare har fixat en precis likadan lägenhet som du (antar att du snackade med elin), och jag tycker priset är helt klart ok. d går kanske att fixa lite billigare om man kämpar, men jag tycker det absolut e värt pengarna att redan nu ha ett säkert boende som verkar fint och dessutom ligger perfekt! dessutom tror jag faktiskt att d blir ganska svårt att hitta ett billigare ställe.</p><p></p><p>det finns en by som ligger en bit utanför cham som heter sallanches där man kan handla mat till betydligt billigare priser än inne i cham centrum eller sud. handlar ni d mesta där klarar man sig på 1500-2000kr/pers och mån. ett tips är att ta bil ner om ni har möjlighet till d.</p><p></p><p>ang språket så är behovet av franskakunskaper naturligvis olika vid olika jobb. jobbar du som bartender eller andra jobb med mycket kundkontakt så antar jag franskan är ganska viktig. jobbar du däremot som städare, diskplockare eller nåt sånt så är väl språkkraven inte lika höga. om ni har möjlighet är att jobba skiten av sig nu i höst och lägga undan så mycket pengar som möjligt är d ett hett tips. dels blir ni inte lika beroende av mycket jobbande där nere, och så får ni såklart mer tid att njuta av den stora anledningen till varför man gör en säsong i alperna: skidåkningen!</p><p></p><p>lycka till med allt, så lär vi ju ses på south bar i vinter!</p><p>/Andreas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Alfredsson, post: 50423, member: 32819"] tjenare! jag har aldrig gjort säsong innan men ska ner till cham i vinter, så ja kanske kan svara på en del av dina frågor iaf.. ja och en polare har fixat en precis likadan lägenhet som du (antar att du snackade med elin), och jag tycker priset är helt klart ok. d går kanske att fixa lite billigare om man kämpar, men jag tycker det absolut e värt pengarna att redan nu ha ett säkert boende som verkar fint och dessutom ligger perfekt! dessutom tror jag faktiskt att d blir ganska svårt att hitta ett billigare ställe. det finns en by som ligger en bit utanför cham som heter sallanches där man kan handla mat till betydligt billigare priser än inne i cham centrum eller sud. handlar ni d mesta där klarar man sig på 1500-2000kr/pers och mån. ett tips är att ta bil ner om ni har möjlighet till d. ang språket så är behovet av franskakunskaper naturligvis olika vid olika jobb. jobbar du som bartender eller andra jobb med mycket kundkontakt så antar jag franskan är ganska viktig. jobbar du däremot som städare, diskplockare eller nåt sånt så är väl språkkraven inte lika höga. om ni har möjlighet är att jobba skiten av sig nu i höst och lägga undan så mycket pengar som möjligt är d ett hett tips. dels blir ni inte lika beroende av mycket jobbande där nere, och så får ni såklart mer tid att njuta av den stora anledningen till varför man gör en säsong i alperna: skidåkningen! lycka till med allt, så lär vi ju ses på south bar i vinter! /Andreas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Hur mycket kostar en säsong i chamonix?
Tillbaka
Topp