Hur mycket pengar för säsong i alperna?

hannahelfv

Medlem
Hej!
Undrar helt enkelt hur stor budget man behöver för att klara sig i alperna 2-5 månader. Kan absolut arbeta där men är lite nyfiken på om jag skulle klara mig ändå. Skidåkningen är prio 1 för mig, norrlänning som jag är så behöver jag inte festa järnet varje kväll. Blir glad bara jag får komma iväg, träffa människor och åka skidor vilket är min stora passion.
otroligt tacksam för svar!
/Hannah

Tjena! Jag var i franska alperna i 6 månader. Det kostade 55 tusen ungefär, med allt inräknat. Då gick vi ut kanske 4 ggr i veckan och drog även till andra skidorter och testa. Vi jobbade heller ingenting. Om du vill jobba så kan du klara dig med 15-20 från början. För med vissa jobb får man bostad och liftkort:)

Tja! Var i Chamonix i 4 mån. Hitta billigt boende är A och O, för det är ofta dyrast. Men euron är rekordlåg just nu, så om du skaffar jobb -> 20.000 till 30.000 kr räcker till boende och liftkort och mat/alkohol de första veckorna. Annars om inte-> För mig kostade det typ 7000 Euro, inkl allt typ (resor, boende, mat, liftkort och lite utrustning), och då jobbade jag inte alls.

Tillbaka
Topp