Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hur mycket teknik behövs för att carva med toppskidor? (omformulerad)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kjus" data-source="post: 1034070" data-attributes="member: 146673"><p>Det kändes som att butiksracers var rätt lagom nivå. Dvs jag tror att ett snäpp över blir lite för kompromisslöst. </p><p></p><p>Jag testade även en bredare skida, en Blizzard Magnum 8.7 Ti. Den var dock för "stabil". </p><p>Stenhård och det kändes som att den lätt klarar 200km/h i stora svängar och att den skulle vara underbar till det men det intresserar mig inte att åka så. </p><p>Jag gillade bättre att ha en svängigare skida som ändå kändes stabil när jag åkte lite fortare. </p><p></p><p>Det jag har kommit fram till är att motsvarande</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kjus, post: 1034070, member: 146673"] Det kändes som att butiksracers var rätt lagom nivå. Dvs jag tror att ett snäpp över blir lite för kompromisslöst. Jag testade även en bredare skida, en Blizzard Magnum 8.7 Ti. Den var dock för "stabil". Stenhård och det kändes som att den lätt klarar 200km/h i stora svängar och att den skulle vara underbar till det men det intresserar mig inte att åka så. Jag gillade bättre att ha en svängigare skida som ändå kändes stabil när jag åkte lite fortare. Det jag har kommit fram till är att motsvarande [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hur mycket teknik behövs för att carva med toppskidor? (omformulerad)
Tillbaka
Topp