Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hur mycket teknik behövs för att carva med toppskidor? (omformulerad)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1034176" data-attributes="member: 13863"><p>[USER=146673]@Kjus[/USER]</p><p>Jag tycker du är lite motsägelsefull ...</p><p></p><p>"Det handlar om ren piståkning och en salomskida med radie 13,5-14 och en midja på 68."</p><p></p><p>"Jag testade även en bredare skida, en Blizzard Magnum 8.7 Ti. Den var dock för "stabil"."</p><p></p><p>"Det jag kallar sug ner i backen är alltså den känslan att skidan går som på räls utan att reagera på små gupp osv. Som att den skulle väga 200kg men ändå vara lätt att manövrera. "</p><p></p><p>"Nordicaskidan är jag tveksam till. Vill nog ha rocker. Dels för svänginitieringen och dels pga uppkörda backar på eftermiddagen. "</p><p></p><p>"Jag fokuserar på att ha en kul skida (slalom-ish) som jag företrädesvis kör slut på mina ben med på förmiddagen för att senare när bara de gröna och blå backarna är farbara med den skidan åka lite lugnare med barnen t ex. "</p><p></p><p>... men men, testa ett par Völkl RTM 84 eller Völkl V-Werks RTM, märkligt nog skulle de fungera i de situationer du beskriver förutom att de är betydligt bredare än 68 mm ... men mitt huvudtips är fortfarande att du bör testa själv!</p><p></p><p>That´s all kids!</p><p>MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1034176, member: 13863"] [USER=146673]@Kjus[/USER] Jag tycker du är lite motsägelsefull ... "Det handlar om ren piståkning och en salomskida med radie 13,5-14 och en midja på 68." "Jag testade även en bredare skida, en Blizzard Magnum 8.7 Ti. Den var dock för "stabil"." "Det jag kallar sug ner i backen är alltså den känslan att skidan går som på räls utan att reagera på små gupp osv. Som att den skulle väga 200kg men ändå vara lätt att manövrera. " "Nordicaskidan är jag tveksam till. Vill nog ha rocker. Dels för svänginitieringen och dels pga uppkörda backar på eftermiddagen. " "Jag fokuserar på att ha en kul skida (slalom-ish) som jag företrädesvis kör slut på mina ben med på förmiddagen för att senare när bara de gröna och blå backarna är farbara med den skidan åka lite lugnare med barnen t ex. " ... men men, testa ett par Völkl RTM 84 eller Völkl V-Werks RTM, märkligt nog skulle de fungera i de situationer du beskriver förutom att de är betydligt bredare än 68 mm ... men mitt huvudtips är fortfarande att du bör testa själv! That´s all kids! MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hur mycket teknik behövs för att carva med toppskidor? (omformulerad)
Tillbaka
Topp