Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur mycket under?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Putte_the_skibum" data-source="post: 63143" data-attributes="member: 28793"><p>Nu tror jag att det är svårt att åka med en mikrofleecetröja på benen... ;-)</p><p></p><p>Jag brukar ha ungefär samma konstellation när det är riktigt kallt, mer än -10. Tänk på att allt kustklimat är kallare än inlandsklimat på grund av fukten. dvs, det känns kallare att gå runt i Götet i -1 än att sitta på en solig veranda i -5 i alperna...</p><p></p><p>Oftast har jag ett par microfleece-"kallingar", men inte med långa ben, för att hålla rumpan varm då man åker mycket lift. </p><p>Och sen har jag ett förstärkningsplagg i ryggan som jag kan dra på när man stannar till en längre stund.</p><p></p><p>Sen är det bara en minusgrad och man inte ska upp väldigt högt så åker jag nog bara i underställ under skalet. Allternativt i windstopperjacka istället för skaljacka, eller nån stretchjacka så man slipper kondensen under skaljackan...</p><p></p><p>Dra på dig vad du tror är ett plagg för lite och stoppa en förstärkning i ryggan. Åker du offpiste så blir du mycket varmare än du tror!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Putte_the_skibum, post: 63143, member: 28793"] Nu tror jag att det är svårt att åka med en mikrofleecetröja på benen... ;-) Jag brukar ha ungefär samma konstellation när det är riktigt kallt, mer än -10. Tänk på att allt kustklimat är kallare än inlandsklimat på grund av fukten. dvs, det känns kallare att gå runt i Götet i -1 än att sitta på en solig veranda i -5 i alperna... Oftast har jag ett par microfleece-"kallingar", men inte med långa ben, för att hålla rumpan varm då man åker mycket lift. Och sen har jag ett förstärkningsplagg i ryggan som jag kan dra på när man stannar till en längre stund. Sen är det bara en minusgrad och man inte ska upp väldigt högt så åker jag nog bara i underställ under skalet. Allternativt i windstopperjacka istället för skaljacka, eller nån stretchjacka så man slipper kondensen under skaljackan... Dra på dig vad du tror är ett plagg för lite och stoppa en förstärkning i ryggan. Åker du offpiste så blir du mycket varmare än du tror! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur mycket under?
Tillbaka
Topp