Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur noga är borrdiameter egentligen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1045285" data-attributes="member: 80520"><p>Jag har ett par oanvända skidor ståendes i vardagsrummet och ett par oanvända bindningar liggandes bredvid. Tanken var att gifta dessa i något slags heligt förbund.</p><p></p><p>Hur viktigt är då borrens diameter? Skidorna säger 3.6 mm håldiameter, men mina borrsatser säger 3.5 mm eller 4 mm. Är det nödvändigt att köpa ett nytt borr endast för ändamålet att montera skidorna, eller går det utmärkt med en liiiite för tunn eller hyffsat mycket för stor? Tanken var att montera med någon slags trälim.</p><p></p><p>Och när jag ändå är inne på ämnet lim, funkar vanligt trälim för utomhusbruk? Såg att clasan hade nåt slags trälim gjort för minusgrader, men fattade inte om det endast innebar att det kunde härda vid låga temperaturer, eller om det också innefattade att det var bättre för låga temperaturer även efter att det härdat.</p><p></p><p>MVH</p><p>En oerfaren liten spoling</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1045285, member: 80520"] Jag har ett par oanvända skidor ståendes i vardagsrummet och ett par oanvända bindningar liggandes bredvid. Tanken var att gifta dessa i något slags heligt förbund. Hur viktigt är då borrens diameter? Skidorna säger 3.6 mm håldiameter, men mina borrsatser säger 3.5 mm eller 4 mm. Är det nödvändigt att köpa ett nytt borr endast för ändamålet att montera skidorna, eller går det utmärkt med en liiiite för tunn eller hyffsat mycket för stor? Tanken var att montera med någon slags trälim. Och när jag ändå är inne på ämnet lim, funkar vanligt trälim för utomhusbruk? Såg att clasan hade nåt slags trälim gjort för minusgrader, men fattade inte om det endast innebar att det kunde härda vid låga temperaturer, eller om det också innefattade att det var bättre för låga temperaturer även efter att det härdat. MVH En oerfaren liten spoling [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur noga är borrdiameter egentligen?
Tillbaka
Topp