Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur noga är borrdiameter egentligen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1045471" data-attributes="member: 99032"><p>Har monterat Dynafit flera ggr utan problem med pappersmall. Beskrev min metod i "montera själv"-tråden, kolla gärna den om du vill förenkla din tillvaro. Med plåtmallen har du väl ändå rätt bra med mickel att både centrera den och hålla den på plats för borrning? Pappersmallarna kräver bara lite tejp, centrering mha stålkanterna samt ett litet märke på skidan där du vill ha boot center.</p><p></p><p>Edit; tricket med pappersmallar är som jag ser det att först göra en hel mall för både tå- och hälbindning (till en förutbestämd sullängd, alltså din egen), och använda den som en enhet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1045471, member: 99032"] Har monterat Dynafit flera ggr utan problem med pappersmall. Beskrev min metod i "montera själv"-tråden, kolla gärna den om du vill förenkla din tillvaro. Med plåtmallen har du väl ändå rätt bra med mickel att både centrera den och hålla den på plats för borrning? Pappersmallarna kräver bara lite tejp, centrering mha stålkanterna samt ett litet märke på skidan där du vill ha boot center. Edit; tricket med pappersmallar är som jag ser det att först göra en hel mall för både tå- och hälbindning (till en förutbestämd sullängd, alltså din egen), och använda den som en enhet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur noga är borrdiameter egentligen?
Tillbaka
Topp