Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hur ofta ska man byta bräda?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SOOL" data-source="post: 614780" data-attributes="member: 34884"><p>Kör du hårt i pist ska du ha en bräda med lite klös i. Det är sannolikt så att din custom har blivit trött och att den är för mjuk för dig och din åkning. Mycket troligtvis därför du tappar grepp. Jag har en bruton seven som är väldigt mjuk och när man pressar den och kör på små ojämnheter så viker den upp sig en aning i fronten och man åker plötsligt på rumpan ner som resultat(sjukt arg blir man också). Det spelar ingen roll hur sylvassa kanter man har om kanten saknar kontakt med snön, om ens för ett ögonblick.</p><p></p><p>Jag kör på en Arbor A-frame 09 och den är en pärla i pisten, viker inte en tum och snabb som tusan. Kan jag starkt rekommendera för aggressiva åkare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SOOL, post: 614780, member: 34884"] Kör du hårt i pist ska du ha en bräda med lite klös i. Det är sannolikt så att din custom har blivit trött och att den är för mjuk för dig och din åkning. Mycket troligtvis därför du tappar grepp. Jag har en bruton seven som är väldigt mjuk och när man pressar den och kör på små ojämnheter så viker den upp sig en aning i fronten och man åker plötsligt på rumpan ner som resultat(sjukt arg blir man också). Det spelar ingen roll hur sylvassa kanter man har om kanten saknar kontakt med snön, om ens för ett ögonblick. Jag kör på en Arbor A-frame 09 och den är en pärla i pisten, viker inte en tum och snabb som tusan. Kan jag starkt rekommendera för aggressiva åkare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hur ofta ska man byta bräda?
Tillbaka
Topp