Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Hur säkert åker vi egentligen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ederedler" data-source="post: 281684" data-attributes="member: 70369"><p>Osäkert! Felet är väl att vi är vana vid fjäll av typ Trillevallen och sedan åker till brantare berg och tror fortfarande att det är lugnt. Vaddå det är ju bara en trea, hemma i plattfjäll brukar det ju funka att åka då?</p><p></p><p>Äger själv hela kittet men använder det sällan till annat än toppturer, tycker det är lite overkill på den beryktade baksidan faktiskt så länge man åker med viss anpassning. </p><p>Ska erkänna att jag åkt strax efter grupper, ensam och sent på eftermiddagen ofta utan nämda säkerhetsatrialjer men det har varit en ren slump. Har då tagit ett annat vägval för att markera att jag inte tjyvåker. Hoppas ingen tagit illa upp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ederedler, post: 281684, member: 70369"] Osäkert! Felet är väl att vi är vana vid fjäll av typ Trillevallen och sedan åker till brantare berg och tror fortfarande att det är lugnt. Vaddå det är ju bara en trea, hemma i plattfjäll brukar det ju funka att åka då? Äger själv hela kittet men använder det sällan till annat än toppturer, tycker det är lite overkill på den beryktade baksidan faktiskt så länge man åker med viss anpassning. Ska erkänna att jag åkt strax efter grupper, ensam och sent på eftermiddagen ofta utan nämda säkerhetsatrialjer men det har varit en ren slump. Har då tagit ett annat vägval för att markera att jag inte tjyvåker. Hoppas ingen tagit illa upp. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Hur säkert åker vi egentligen?
Tillbaka
Topp