Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Hur säkert åker vi egentligen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse" data-source="post: 282645"><p>ederedler: Har varit i Svenska fjällen en hel del. bla. i Funäsdalen och vet att det kan släppa när man minst anar det. Även på säkra ställen. Du menar alltså att Åre är säkert om man har åkt där ex antal gånger? Samma som jag har åkt Nordals ex antal gånger är det säkert för jag vet ju var det släpper eller?</p><p></p><p>Har blivit räddad av bilbälte två gånger så det är klart att jag alltid kör med det på. Samma sak som jag alltid har ryggskydd och hjälm på mig när jag åker skidor. Och <strong>alltid har tranciver, spade. sond</strong> på mig när jag ska åka off.pist. Spelar ingen roll om jag är i Andermatt, Gränsen, Funäsdalen eller bortan för Väggen i Sälen. Säkerheten är alltid nummer ett!!! Massa dumma ord från dig tycker jag. </p><p></p><p>Och vad då mycket svenskt? Är det där för flera orter har portar du måste passera ut till off-pisten som säger till om du inte har tranciver på dig till exempel??? Både i Europa och i USA??</p><p></p><p>Du menar alltså bara för att det är folk före dig så är det säkert??</p><p></p><p>Sen om det går en lavin och du är i närheten hur ska du kunna hjälpa till om du inte har några grejor med dig??</p><p></p><p>//H</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse, post: 282645"] ederedler: Har varit i Svenska fjällen en hel del. bla. i Funäsdalen och vet att det kan släppa när man minst anar det. Även på säkra ställen. Du menar alltså att Åre är säkert om man har åkt där ex antal gånger? Samma som jag har åkt Nordals ex antal gånger är det säkert för jag vet ju var det släpper eller? Har blivit räddad av bilbälte två gånger så det är klart att jag alltid kör med det på. Samma sak som jag alltid har ryggskydd och hjälm på mig när jag åker skidor. Och [b]alltid har tranciver, spade. sond[/b] på mig när jag ska åka off.pist. Spelar ingen roll om jag är i Andermatt, Gränsen, Funäsdalen eller bortan för Väggen i Sälen. Säkerheten är alltid nummer ett!!! Massa dumma ord från dig tycker jag. Och vad då mycket svenskt? Är det där för flera orter har portar du måste passera ut till off-pisten som säger till om du inte har tranciver på dig till exempel??? Både i Europa och i USA?? Du menar alltså bara för att det är folk före dig så är det säkert?? Sen om det går en lavin och du är i närheten hur ska du kunna hjälpa till om du inte har några grejor med dig?? //H [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Hur säkert åker vi egentligen?
Tillbaka
Topp