Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Hur säkert åker vi egentligen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Luuuthman" data-source="post: 324625" data-attributes="member: 23029"><p>shiva hade en brottkant på runt 5 meter, finns bilder på Sportchef Mårtensson som står vid brottkanten med en sond i ena handen den når inte upp till kanten. för övrigt så tror jag att det låga antalet lavinolyckor i sverige beror på svenskars respekt för fjäll. något som tyvärr börjar luckras upp i och med den hype som finns kring brantåkning. folk utan kunskap och utrustning åker där de inte bör åka. efter att ha jobbat i abisko en säsong så har jag sett så mkt idioti från gäster som varit där i några dagar och inte har kollat upp varesig snöläge eller tidigare väderförhållanden, som sedan åkt de brantaste åken på en gång. </p><p></p><p>jag påstår inte at jag på något sätt har full koll på lavinfara och är inte någon mästare på att söka med transa, men jag vet hur mina grejer funkar och håller mig borta från områden jag känner att jag för stunden inte är säker på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Luuuthman, post: 324625, member: 23029"] shiva hade en brottkant på runt 5 meter, finns bilder på Sportchef Mårtensson som står vid brottkanten med en sond i ena handen den når inte upp till kanten. för övrigt så tror jag att det låga antalet lavinolyckor i sverige beror på svenskars respekt för fjäll. något som tyvärr börjar luckras upp i och med den hype som finns kring brantåkning. folk utan kunskap och utrustning åker där de inte bör åka. efter att ha jobbat i abisko en säsong så har jag sett så mkt idioti från gäster som varit där i några dagar och inte har kollat upp varesig snöläge eller tidigare väderförhållanden, som sedan åkt de brantaste åken på en gång. jag påstår inte at jag på något sätt har full koll på lavinfara och är inte någon mästare på att söka med transa, men jag vet hur mina grejer funkar och håller mig borta från områden jag känner att jag för stunden inte är säker på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Hur säkert åker vi egentligen?
Tillbaka
Topp