Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Hur säkert åker vi egentligen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 333138" data-attributes="member: 74439"><p>En stor del tror jag är den attitdyförändring som pågår just nu inom skidsverige.</p><p>I takt med att offpist åkning bli allt tillgängligare så tror jag att många ~20 åringar sitter och hemma framför datorn och tokrunkar till skidfilmer som visar scen efter scen med fetåkning i bästa puder veckorna innan de ska på sin 2:a eller 3:e vintersemester...</p><p></p><p>Att man ska ha all modern säkerhetsutrustning är en bra början, men det finns inte en enda pryl i världen som slår kunskap!</p><p>Hur ofta tränar ni egentligen med era sökare? Hur ofta kritiserar ni erat riskanalyserande?</p><p>Gällande lavinsäkerhet kan man aldrig gå till överdrift, något som de flesta aldrig inser innan de varit i närheten av en lavin själva...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 333138, member: 74439"] En stor del tror jag är den attitdyförändring som pågår just nu inom skidsverige. I takt med att offpist åkning bli allt tillgängligare så tror jag att många ~20 åringar sitter och hemma framför datorn och tokrunkar till skidfilmer som visar scen efter scen med fetåkning i bästa puder veckorna innan de ska på sin 2:a eller 3:e vintersemester... Att man ska ha all modern säkerhetsutrustning är en bra början, men det finns inte en enda pryl i världen som slår kunskap! Hur ofta tränar ni egentligen med era sökare? Hur ofta kritiserar ni erat riskanalyserande? Gällande lavinsäkerhet kan man aldrig gå till överdrift, något som de flesta aldrig inser innan de varit i närheten av en lavin själva... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Hur säkert åker vi egentligen?
Tillbaka
Topp