Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Hur ser det ut runt Riksgränsen, Narvik och fjällen söderut mot Keb?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="VitaBlixten" data-source="post: 1098715" data-attributes="member: 62209"><p>Som tidigare nämnts så finns fin turåkning i området: Narvik, Låkta, Vassi/Voitas - otroligt fint och mäktigt. Ska ni bara gå så är det Nordals som gäller. Ölturen ned mot Björnefjäll kan vara fin om snöförhållandena är bra. Dock måste ni ta tåget tillbaka. </p><p></p><p>Åkningen i området är också bra även om det inte är så stort, finns en hel del offpist - glöm inte att leta er in i Norge lite. Lavinfarliga ytor dock. Kommer man lite för långt mot Norge brukar det gå att skejta tillbaka. </p><p></p><p>Ta Sheriffen, droppa ned och åk in i Keps för stora svängar, sen in i Sommarstigen eller Uffes Vägg för brantare åkning och ned till nedre stol. Varierat åk med stora och små svängar.</p><p></p><p>Att säga att åkningen inom området i Gränsen är överskattat jämför med Tärna, Hemavan, Kittel - håller jag inte med om. Möjligen om man är piståkare. Kittel som jag är i ofta och gillar, är rätt begränsat med sina rännor - fort uppåkt och puckligt. När det snöat och drevat in i ravinerna är det magiskt. Men generellt sett på tok för mycket träd som är i vägen. Hemavan = folk och flackt (i systemet).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="VitaBlixten, post: 1098715, member: 62209"] Som tidigare nämnts så finns fin turåkning i området: Narvik, Låkta, Vassi/Voitas - otroligt fint och mäktigt. Ska ni bara gå så är det Nordals som gäller. Ölturen ned mot Björnefjäll kan vara fin om snöförhållandena är bra. Dock måste ni ta tåget tillbaka. Åkningen i området är också bra även om det inte är så stort, finns en hel del offpist - glöm inte att leta er in i Norge lite. Lavinfarliga ytor dock. Kommer man lite för långt mot Norge brukar det gå att skejta tillbaka. Ta Sheriffen, droppa ned och åk in i Keps för stora svängar, sen in i Sommarstigen eller Uffes Vägg för brantare åkning och ned till nedre stol. Varierat åk med stora och små svängar. Att säga att åkningen inom området i Gränsen är överskattat jämför med Tärna, Hemavan, Kittel - håller jag inte med om. Möjligen om man är piståkare. Kittel som jag är i ofta och gillar, är rätt begränsat med sina rännor - fort uppåkt och puckligt. När det snöat och drevat in i ravinerna är det magiskt. Men generellt sett på tok för mycket träd som är i vägen. Hemavan = folk och flackt (i systemet). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Hur ser det ut runt Riksgränsen, Narvik och fjällen söderut mot Keb?
Tillbaka
Topp