Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Hur ser det ut runt Riksgränsen, Narvik och fjällen söderut mot Keb?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ella_swan94" data-source="post: 1098775" data-attributes="member: 149089"><p>Jag vill mest bara säga att jag älskar gränsen! Där finns kul terräng i systemet, bra pister, härligt folk, bra heliski (om man är intresserad av att förstöra framtidens vintrar), mycket fina turmöjligheter och nära till Narvik, abisko, björkis om man vill ha omväxling. Ryktet säger att snöläget är dåligt i år på grund av östliga vindar och ett envist högtryck norr om polcirkeln, men kul åkning ändå har jag hört och säkert bättre än en normal vinter söderut. Och inför valborg ska man minnas att på alla andra skidorter i Sverige kommer snön troligtvis att smälta en hel del fram till Valborg då detta brukar vara en tid av varm vårskidåkning, medans i Gränsen är det tiden då det snöar och solen ännu inte är tillräckligt varm för att smälta några mängder snö. Så man kan gissa att snöläget kommer att ha förändrats enormt i gränsen och andra svenska orter till dess.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ella_swan94, post: 1098775, member: 149089"] Jag vill mest bara säga att jag älskar gränsen! Där finns kul terräng i systemet, bra pister, härligt folk, bra heliski (om man är intresserad av att förstöra framtidens vintrar), mycket fina turmöjligheter och nära till Narvik, abisko, björkis om man vill ha omväxling. Ryktet säger att snöläget är dåligt i år på grund av östliga vindar och ett envist högtryck norr om polcirkeln, men kul åkning ändå har jag hört och säkert bättre än en normal vinter söderut. Och inför valborg ska man minnas att på alla andra skidorter i Sverige kommer snön troligtvis att smälta en hel del fram till Valborg då detta brukar vara en tid av varm vårskidåkning, medans i Gränsen är det tiden då det snöar och solen ännu inte är tillräckligt varm för att smälta några mängder snö. Så man kan gissa att snöläget kommer att ha förändrats enormt i gränsen och andra svenska orter till dess. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Hur ser det ut runt Riksgränsen, Narvik och fjällen söderut mot Keb?
Tillbaka
Topp