Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur ska jag montera fast denna del av bindningen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 412549" data-attributes="member: 12152"><p>Jag tror att det ligger till så här:</p><p></p><p>Skidstoppern ska skjutas in i någon form av spår framifrån mot häldelen. Förmodligen är det två hakar eller liknande som gör att skidstoppern sitter lite halvt fast även utan skruv. Testar du lite hittar du snart den där funktionen. Om inte, så ta en bra närbild av din bindning och posta här så kan jag eller någon annan guida dig. </p><p></p><p>Sen finns det tre hål i skidstoppern. </p><p></p><p>1. </p><p>Ett centerhål som används med en kort skruv för att hålla fast skidstoppern, dvs det är det du ska använda i detta fall. Tittar du noga hittar du säkerligen ett förgängat hål i bottenplattan som passar. Haka i/skjut in skidstoppern enligt ovan och pressa ner bakänden samtidigt som du skruvar i skruven. </p><p></p><p>2 och 3. </p><p>De andra två hålen är enbart till för åtkomst av de två främre skruvarna som går ner i skidan. De har alltså inget med själva skidstoppern att göra, utan det finns två hål i skidstoppern för att man ska kunna skruva dit bindningen i skidan utan att behöva ta bort skidstoppern=snabbare montering. Du har dock viss hjälp av de här två hålen ändå, iom att de visar det tänkta slutläget för skidstoppern om du är osäker på hur den ska sitta. </p><p></p><p>En bild på bindningen är nästa steg om inte det här hjälper. </p><p></p><p>/MnO</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 412549, member: 12152"] Jag tror att det ligger till så här: Skidstoppern ska skjutas in i någon form av spår framifrån mot häldelen. Förmodligen är det två hakar eller liknande som gör att skidstoppern sitter lite halvt fast även utan skruv. Testar du lite hittar du snart den där funktionen. Om inte, så ta en bra närbild av din bindning och posta här så kan jag eller någon annan guida dig. Sen finns det tre hål i skidstoppern. 1. Ett centerhål som används med en kort skruv för att hålla fast skidstoppern, dvs det är det du ska använda i detta fall. Tittar du noga hittar du säkerligen ett förgängat hål i bottenplattan som passar. Haka i/skjut in skidstoppern enligt ovan och pressa ner bakänden samtidigt som du skruvar i skruven. 2 och 3. De andra två hålen är enbart till för åtkomst av de två främre skruvarna som går ner i skidan. De har alltså inget med själva skidstoppern att göra, utan det finns två hål i skidstoppern för att man ska kunna skruva dit bindningen i skidan utan att behöva ta bort skidstoppern=snabbare montering. Du har dock viss hjälp av de här två hålen ändå, iom att de visar det tänkta slutläget för skidstoppern om du är osäker på hur den ska sitta. En bild på bindningen är nästa steg om inte det här hjälper. /MnO [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur ska jag montera fast denna del av bindningen?
Tillbaka
Topp