Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hur ska jag ställ ain din-skalan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 4223" data-attributes="member: 13390"><p>Jag tycker det är lite skillnad mellan olika bindningstyper. Bindningar med lite kortare väg till släpp, typ Marker, Tyrolia och såna, känns som de behöver ett högre tal för att inte tjuvsläppa. Det är skillnad med Salomons varianter där slaget är längre. Jag väger 73kg och kan utan problem köra med mina S900 inställda på 7. Då släpper de när de ska och inte för tidigt eller för sent. De flexar ut rätt mycket innan släpp, de smäller inte bara av.</p><p>Om jag däremot kör på ett par skidor med exempelvis Tyroliabindningar är detta helt otänkbart, då måste man dra på med minst 8.5. Gärna ännu mer. Försöker man vrida ur dem när man står still är det dock mycket tyngre än med S900. Slutsatsen måste ju bli att Tyrolia och liknande lättare löser ut vid häftiga slag och stötar, p g a dess kortare slaglängd.</p><p></p><p>Således hyllar jag Salomons bindningar. De kan man lita på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 4223, member: 13390"] Jag tycker det är lite skillnad mellan olika bindningstyper. Bindningar med lite kortare väg till släpp, typ Marker, Tyrolia och såna, känns som de behöver ett högre tal för att inte tjuvsläppa. Det är skillnad med Salomons varianter där slaget är längre. Jag väger 73kg och kan utan problem köra med mina S900 inställda på 7. Då släpper de när de ska och inte för tidigt eller för sent. De flexar ut rätt mycket innan släpp, de smäller inte bara av. Om jag däremot kör på ett par skidor med exempelvis Tyroliabindningar är detta helt otänkbart, då måste man dra på med minst 8.5. Gärna ännu mer. Försöker man vrida ur dem när man står still är det dock mycket tyngre än med S900. Slutsatsen måste ju bli att Tyrolia och liknande lättare löser ut vid häftiga slag och stötar, p g a dess kortare slaglängd. Således hyllar jag Salomons bindningar. De kan man lita på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hur ska jag ställ ain din-skalan
Tillbaka
Topp