Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hur ska man montera ett par Salomon TwentyTwelve?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bjo-rnR" data-source="post: 948134" data-attributes="member: 84036"><p>I pist kommer det knappt kännas, men när det kommer lössnö så spelar det otroligt stor roll.</p><p></p><p>När du har mittmonterat så kommer du ha lika mycket nos som tail och därför måste luta dig bakåt hela tiden för att nosarna ska va ovanför snön och till slut kommer bli trött i låren. </p><p></p><p>2cm bakmonterat så har du 2cm mer nos och 2cm mindre tail och det gör att nosen har mer flytförmåga och därför kommer vara enklare i lössnö. Testade att köra domain(mittmonterat) i puder, gav upp efter 20 sekunder och åkte in i pisten igen. Du får mer flyt i åket med aningen bakmonterat när det handlar om opistat.</p><p></p><p>Så du gjorde rätt val med classic om du inte tänker åka 100% park. Jag har inga problem att köra mina Line SFB i parken, 2cm bakmonterat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bjo-rnR, post: 948134, member: 84036"] I pist kommer det knappt kännas, men när det kommer lössnö så spelar det otroligt stor roll. När du har mittmonterat så kommer du ha lika mycket nos som tail och därför måste luta dig bakåt hela tiden för att nosarna ska va ovanför snön och till slut kommer bli trött i låren. 2cm bakmonterat så har du 2cm mer nos och 2cm mindre tail och det gör att nosen har mer flytförmåga och därför kommer vara enklare i lössnö. Testade att köra domain(mittmonterat) i puder, gav upp efter 20 sekunder och åkte in i pisten igen. Du får mer flyt i åket med aningen bakmonterat när det handlar om opistat. Så du gjorde rätt val med classic om du inte tänker åka 100% park. Jag har inga problem att köra mina Line SFB i parken, 2cm bakmonterat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hur ska man montera ett par Salomon TwentyTwelve?!
Tillbaka
Topp