Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Hur skapar man en GPX-fil
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jag_alskar_skidor" data-source="post: 1086949" data-attributes="member: 70347"><p>Det tycker jag! Sedan kommer Strava med lite andra gadgets, typ möjligheten att lägga upp segment (tänk bansträckningar) där man kan se topp-listor på snabbaste tider osv. Nu kanske inte tider är det mest relevanta här, men i appen kan man välja "browse segments" för att på kartan se alla segementen över ett område. Man kan skapa grupper med sina kompisar för att se vilka som åkt där och när osv, Segment skulle i det här fallet kunna vara antingen hela åk, fina sluttningar eller andra relevanta delar. Plus också för brett stöd mellan enheter till allt från telefoner till wearables/pulsklockor (alla Garmin/Polar osv kan ladda upp automatiskt till Strava). Sen kan man såklart ladda ur GPX-filen väldigt enkelt, men ärligt talat tkr jag en länk till Strava-åket skulle funka väldigt bra (så ser man den snyggt på kartan och kan själv ladda ned vid behov). Glöm inte att ändra "aktivitet" från cykel till skidor bara, så inte cyklisterna blir arga när ni krossar deras rekord :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jag_alskar_skidor, post: 1086949, member: 70347"] Det tycker jag! Sedan kommer Strava med lite andra gadgets, typ möjligheten att lägga upp segment (tänk bansträckningar) där man kan se topp-listor på snabbaste tider osv. Nu kanske inte tider är det mest relevanta här, men i appen kan man välja "browse segments" för att på kartan se alla segementen över ett område. Man kan skapa grupper med sina kompisar för att se vilka som åkt där och när osv, Segment skulle i det här fallet kunna vara antingen hela åk, fina sluttningar eller andra relevanta delar. Plus också för brett stöd mellan enheter till allt från telefoner till wearables/pulsklockor (alla Garmin/Polar osv kan ladda upp automatiskt till Strava). Sen kan man såklart ladda ur GPX-filen väldigt enkelt, men ärligt talat tkr jag en länk till Strava-åket skulle funka väldigt bra (så ser man den snyggt på kartan och kan själv ladda ned vid behov). Glöm inte att ändra "aktivitet" från cykel till skidor bara, så inte cyklisterna blir arga när ni krossar deras rekord :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Hur skapar man en GPX-fil
Tillbaka
Topp