Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur skiljer sig muskelarbetet vid old-school vs ca
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Koppelman" data-source="post: 299640" data-attributes="member: 57206"><p>Jag har ju aldrig åkt på ett par gamla skidor, men åker ju mkt carving och kortsväng. Kortsväng är ju explosiv lårmuskelanvändning, carving är mer luta kroppen. Kortsväng bygger ju på att överkroppen ska vara rak och riktad framåt hela tiden och att du ska använda underkroppen och vrida den. I carving följer du med lutar dig och böjjer med hela kroppen, ju högre hastighet = mer lutning. Låg hastighet foten/smalbenen, högre låren och sedan hela kroppen.</p><p></p><p>Enligt mig är kortsväng oerhört mycket jobbigare än carving.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Koppelman, post: 299640, member: 57206"] Jag har ju aldrig åkt på ett par gamla skidor, men åker ju mkt carving och kortsväng. Kortsväng är ju explosiv lårmuskelanvändning, carving är mer luta kroppen. Kortsväng bygger ju på att överkroppen ska vara rak och riktad framåt hela tiden och att du ska använda underkroppen och vrida den. I carving följer du med lutar dig och böjjer med hela kroppen, ju högre hastighet = mer lutning. Låg hastighet foten/smalbenen, högre låren och sedan hela kroppen. Enligt mig är kortsväng oerhört mycket jobbigare än carving. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Hur skiljer sig muskelarbetet vid old-school vs ca
Tillbaka
Topp