Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hur slipa ner belagskanter till belagets nivå?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nypistat" data-source="post: 1287748" data-attributes="member: 187681"><p>Jag hade köpt just CH8 som varmvalla (-4 till +4) och en annan som kallvalla (-6 till -12). Tänkte inte göra det mer avancerat än så.</p><p></p><p>På ett par i grunden slitna skidor som lappats och lagats finns inte så mycket sammanhängande originalstruktur kvar. Det är det nog bara planslipning som kan råda bot på det, vilket hade varit aktuellt på ett par lite dyrare skidor som jag dessutom hade tänkt ha kvar.</p><p></p><p>Är det någon som använder rillningsverktyg för att skapa tillfällig struktur i vallade skidor? Har sett att bl.a. Red Creek har för alpint bruk. Är det nåt man som amatörer märker skillnad på eller är det bara för tävlingsåkare?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nypistat, post: 1287748, member: 187681"] Jag hade köpt just CH8 som varmvalla (-4 till +4) och en annan som kallvalla (-6 till -12). Tänkte inte göra det mer avancerat än så. På ett par i grunden slitna skidor som lappats och lagats finns inte så mycket sammanhängande originalstruktur kvar. Det är det nog bara planslipning som kan råda bot på det, vilket hade varit aktuellt på ett par lite dyrare skidor som jag dessutom hade tänkt ha kvar. Är det någon som använder rillningsverktyg för att skapa tillfällig struktur i vallade skidor? Har sett att bl.a. Red Creek har för alpint bruk. Är det nåt man som amatörer märker skillnad på eller är det bara för tävlingsåkare? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hur slipa ner belagskanter till belagets nivå?
Tillbaka
Topp