Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur ställer jag in bindningen? Tacksam för hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 862555" data-attributes="member: 12152"><p>Om det är en nyare bindning av den nivå som normalt har en 11-bindning är det oftast en systembindning, i Tyrolias fall RailFlex. Då sitter bindningen monterad på en skena och det räcker att lossa mittenskruven (som sitter mitt emellan tå- och häldel) och sen justera. Kolla om det är en RailFlex alltså, eller lägg upp en bild om du är osäker. </p><p></p><p>Är det inte en Railflex, utan bindningen sitter skruvad direkt i skidan, måste du göra som Alpinbutik säger. Skruvarna ska sitta som berget, men det är garanterat inga problem att få loss med rätt grejor. Ta en stor Pozidrivmejsel (ej Philips...) med ett rejält handtag och ta i ordentligt. Ta loss, plugga och borra om. En mall kan du enkelt göra genom att tejpa fast ett vanligt kopieringspapper och "kalkera" fram hålen. Det är inget problem som gör att du måste sälja skidorna, och inte skulle jag slanta upp ett par hundra för en montering heller. Skicka ett FR-mail till mig om du vill så kan jag guida dig lite mer detaljerat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 862555, member: 12152"] Om det är en nyare bindning av den nivå som normalt har en 11-bindning är det oftast en systembindning, i Tyrolias fall RailFlex. Då sitter bindningen monterad på en skena och det räcker att lossa mittenskruven (som sitter mitt emellan tå- och häldel) och sen justera. Kolla om det är en RailFlex alltså, eller lägg upp en bild om du är osäker. Är det inte en Railflex, utan bindningen sitter skruvad direkt i skidan, måste du göra som Alpinbutik säger. Skruvarna ska sitta som berget, men det är garanterat inga problem att få loss med rätt grejor. Ta en stor Pozidrivmejsel (ej Philips...) med ett rejält handtag och ta i ordentligt. Ta loss, plugga och borra om. En mall kan du enkelt göra genom att tejpa fast ett vanligt kopieringspapper och "kalkera" fram hålen. Det är inget problem som gör att du måste sälja skidorna, och inte skulle jag slanta upp ett par hundra för en montering heller. Skicka ett FR-mail till mig om du vill så kan jag guida dig lite mer detaljerat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hur ställer jag in bindningen? Tacksam för hjälp!
Tillbaka
Topp