Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hur styv är Tur Pluv?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snowdaddy" data-source="post: 1312197" data-attributes="member: 169326"><p>Pluv har early rise fram och bak. Det gör den lättåkt och förlåtande om man behöver sladda svängarna. Det enda jag har tyckt varit lite negativt är att jag upplever nosen som ganska styv. Det gör att man behöver ha lite extra tryck på den för att den ska svänga fint i början av svängen om man vill ha lite snävare svängar på kant. Å andra sidan gör det också att den står pall när man åker på. Jag rätt imponerad av kantgreppet, men i och med att den har den förlåtande early risen i bak behöver man vänja sig lite hur mycket man måste trycka för att den inte ska sladda när det är hårt.</p><p></p><p>Jag skulle inte oroa mig allt för mycket för att Pluv är för styv men man behöver inte köpa en onödigt stor storlek av den. Det är fortfarande inte någon mjuk bräda och jag skulle nog ändå säga att den är ganska så aggressiv.</p><p></p><p>Jag tycker jättemycket om Turbrädorna och har köpt alla modellerna utom splittarna. Just nu är väl Falc roligast, men Pluv funkar överallt och är väl den bräda jag hade tagit med mig om jag bara fick resa med en bräda. Har åkt med den i allt från Kungsberget till Hemavan och det känns som ett tryggt val.</p><p></p><p>Jag är personligen rätt värdelös på freestyle-åkning så för mig är det bara en bra allmountain/freeride bräda.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snowdaddy, post: 1312197, member: 169326"] Pluv har early rise fram och bak. Det gör den lättåkt och förlåtande om man behöver sladda svängarna. Det enda jag har tyckt varit lite negativt är att jag upplever nosen som ganska styv. Det gör att man behöver ha lite extra tryck på den för att den ska svänga fint i början av svängen om man vill ha lite snävare svängar på kant. Å andra sidan gör det också att den står pall när man åker på. Jag rätt imponerad av kantgreppet, men i och med att den har den förlåtande early risen i bak behöver man vänja sig lite hur mycket man måste trycka för att den inte ska sladda när det är hårt. Jag skulle inte oroa mig allt för mycket för att Pluv är för styv men man behöver inte köpa en onödigt stor storlek av den. Det är fortfarande inte någon mjuk bräda och jag skulle nog ändå säga att den är ganska så aggressiv. Jag tycker jättemycket om Turbrädorna och har köpt alla modellerna utom splittarna. Just nu är väl Falc roligast, men Pluv funkar överallt och är väl den bräda jag hade tagit med mig om jag bara fick resa med en bräda. Har åkt med den i allt från Kungsberget till Hemavan och det känns som ett tryggt val. Jag är personligen rätt värdelös på freestyle-åkning så för mig är det bara en bra allmountain/freeride bräda. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hur styv är Tur Pluv?
Tillbaka
Topp