Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hur styv är Tur Pluv?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 1312274" data-attributes="member: 28391"><p>Detta med längd (och bredd) på brädor för tjejer har varit uppe några gånger och jag har flera gånger visat att de flesta tjejer åker på större brädor i förhållande till sin storlek jämfört med killar om man börjar räkna lite på det. </p><p></p><p>Om du som är 167 köper en bräda som är 145 är det ganska precis samma förhållande som att jag som är 187 kör på en 162. Jag tycker att den typ av åkning du säger att du gillar absolut pekar på att du utan problem kan gå ner under 148.</p><p></p><p>Min fru som är 162 körde under många år på brädor mellan 148 och 151 men sedan ungefär 10 år har hon kört 144 och hon vill absolut inte gå upp längre. Det är såklart många parametrar utöver längden som spelar in på hur en bräda känns men om när det gäller hur en bräda känns att hantera i lössnö och tajt terräng är nog längden den enskilt största.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 1312274, member: 28391"] Detta med längd (och bredd) på brädor för tjejer har varit uppe några gånger och jag har flera gånger visat att de flesta tjejer åker på större brädor i förhållande till sin storlek jämfört med killar om man börjar räkna lite på det. Om du som är 167 köper en bräda som är 145 är det ganska precis samma förhållande som att jag som är 187 kör på en 162. Jag tycker att den typ av åkning du säger att du gillar absolut pekar på att du utan problem kan gå ner under 148. Min fru som är 162 körde under många år på brädor mellan 148 och 151 men sedan ungefär 10 år har hon kört 144 och hon vill absolut inte gå upp längre. Det är såklart många parametrar utöver längden som spelar in på hur en bräda känns men om när det gäller hur en bräda känns att hantera i lössnö och tajt terräng är nog längden den enskilt största. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hur styv är Tur Pluv?
Tillbaka
Topp