Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Hur svårt är det att hoppa BASE?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="riro" data-source="post: 1038239" data-attributes="member: 146073"><p>Jajks.</p><p></p><p>Hoppa fallskärm är "en del" mer än att "dra i ett snöre".</p><p></p><p>Bara att lära sig ligga stabilt när man ska "dra i snöret" tar ett gäng hopp, att sedan hoppa stabilt från ett fast föremål gör saken bra mycket svårare.</p><p></p><p>Sen att flyga skärm tar en stund att lära sig... visst går allting bra så är det väl rätt så enkelt, men går det det minsta på tok behöver man erfarenhet.</p><p></p><p>Tips: Gå fallskärmskurs, hoppa några hundra hopp ur en flygmaskin och börja sedan fundera på BASE.</p><p></p><p>Många BASE-instruktörer (finns i en del andra länder) kräver minst 200 hopp från flygplan innan kursen.</p><p></p><p></p><p>FYI: Jag har 600+ hopp bakom mig (från lite olika flygfarkoster).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="riro, post: 1038239, member: 146073"] Jajks. Hoppa fallskärm är "en del" mer än att "dra i ett snöre". Bara att lära sig ligga stabilt när man ska "dra i snöret" tar ett gäng hopp, att sedan hoppa stabilt från ett fast föremål gör saken bra mycket svårare. Sen att flyga skärm tar en stund att lära sig... visst går allting bra så är det väl rätt så enkelt, men går det det minsta på tok behöver man erfarenhet. Tips: Gå fallskärmskurs, hoppa några hundra hopp ur en flygmaskin och börja sedan fundera på BASE. Många BASE-instruktörer (finns i en del andra länder) kräver minst 200 hopp från flygplan innan kursen. FYI: Jag har 600+ hopp bakom mig (från lite olika flygfarkoster). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Hur svårt är det att hoppa BASE?
Tillbaka
Topp