Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Hur svårt är det att hoppa BASE?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="DrJ" data-source="post: 1038291" data-attributes="member: 70614"><p>Har gjort knappt hundra hopp inklusive utbildning, vanliga hopp från flygplan alltså. Att ligga rätt i luften utan att rotera är inte så enkelt, tar ett par hopp men går rätt fort att lära sig. I sämsta fall tmlar man runt okontrolerat men det drabbade aldrig mej. Att i frifall manövrera i formation med andra är jäkligt svårt och tar många hundra hopp innan man blir ok. Men att hoppa från en bro med någon som håller i den lilla utlösningsskärmen (som jag inte kommer ihåg vad den heter) och slänger iväg den torde inte vara svårare än att hoppa första gången på fallskärmsutbildningen. Men jag skulle avråde från att försöka dra skärmen själv, mycket högre risk att det går åt helvete, börjar tumla hittar inte handtaget etc. Och då dör man. Till skillnad från fallskärmshopp där man har lite tid och en en reservskärm som kommer automatiskt om man inte lyckas dra själv. Men det självklara rådet är förstås att ge fan i base eftersom det är farligt. Men kanske inte farligare än friåkning?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="DrJ, post: 1038291, member: 70614"] Har gjort knappt hundra hopp inklusive utbildning, vanliga hopp från flygplan alltså. Att ligga rätt i luften utan att rotera är inte så enkelt, tar ett par hopp men går rätt fort att lära sig. I sämsta fall tmlar man runt okontrolerat men det drabbade aldrig mej. Att i frifall manövrera i formation med andra är jäkligt svårt och tar många hundra hopp innan man blir ok. Men att hoppa från en bro med någon som håller i den lilla utlösningsskärmen (som jag inte kommer ihåg vad den heter) och slänger iväg den torde inte vara svårare än att hoppa första gången på fallskärmsutbildningen. Men jag skulle avråde från att försöka dra skärmen själv, mycket högre risk att det går åt helvete, börjar tumla hittar inte handtaget etc. Och då dör man. Till skillnad från fallskärmshopp där man har lite tid och en en reservskärm som kommer automatiskt om man inte lyckas dra själv. Men det självklara rådet är förstås att ge fan i base eftersom det är farligt. Men kanske inte farligare än friåkning? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Hur svårt är det att hoppa BASE?
Tillbaka
Topp