Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hur svårt ska de vara få bra råd och välja skidor för pist/allmountain?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snej" data-source="post: 1251017" data-attributes="member: 13307"><p>Jobbade ett antal år med Salomon och Atomic (gör det inte längre) bara så du vet. Med det sagt så är QST92 en ruskigt underskattad skida. Använder den själv som ”pappaskida” dvs åkning med barnen överallt där de vill åka. Alltsomoftast ges ju då även möjlighet att sticka iväg för några åk på egen hand och det är väldigt få gånger som jag önskade att jag hade ngt annat under fötterna. Det talas sällan om de smalare modellerna i respektive märkens friåkningsserier men det borde det göra i mkt större utsträckning än idag. Det är inte skidan jag väljer om det är mjukare snö och större åkning, men för en dag i systemet i svenska orter så tar jag gärna QST 92.</p><p></p><p>Edit: undvik 85an, tycker inte den är i närheten av lika kompetent som 92.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snej, post: 1251017, member: 13307"] Jobbade ett antal år med Salomon och Atomic (gör det inte längre) bara så du vet. Med det sagt så är QST92 en ruskigt underskattad skida. Använder den själv som ”pappaskida” dvs åkning med barnen överallt där de vill åka. Alltsomoftast ges ju då även möjlighet att sticka iväg för några åk på egen hand och det är väldigt få gånger som jag önskade att jag hade ngt annat under fötterna. Det talas sällan om de smalare modellerna i respektive märkens friåkningsserier men det borde det göra i mkt större utsträckning än idag. Det är inte skidan jag väljer om det är mjukare snö och större åkning, men för en dag i systemet i svenska orter så tar jag gärna QST 92. Edit: undvik 85an, tycker inte den är i närheten av lika kompetent som 92. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hur svårt ska de vara få bra råd och välja skidor för pist/allmountain?
Tillbaka
Topp