Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hur svårt ska de vara få bra råd och välja skidor för pist/allmountain?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fcb" data-source="post: 1252686" data-attributes="member: 145397"><p>Var precis iväg en vecka med tre par skidor. Atomic X9 (R15,4), Black Crow Atris (R20) och de nyinköpta Line Blade. X9 är en grym pistskida inget snack om saken och Atrisen är min primära offpistskida. Slutade med att jag nästan enbart åkte på Bladen. Tycker att den lägger sig någonstans mitt emellan åkmässigt fast med den kortaste radien, runt 13. </p><p>Blev förvånad hur kompetent den var. Absolut inte det där sista greppet som X9 men tillräckligt. Nu fick jag ingen riktig möjlighet att testa offpist mer än lite sporadiskt (förmodligen är Atrisen något vassare här) men det kändes bra där med det lilla det blev. </p><p>Det som var så överraskande var att Baden hade så mycket av både men var betydligt mer lekfull utan att tappa i stabilitet nämnvärt i stabilitet. Den var länge sen jag hade så roligt en skida. När det blev uppkört glänser den ännu mer. </p><p>Har alltid med mig några par på varje resa men framåt skulle jag ”nästan” kunna åka med bara Bladen känns så länge jag vet att det inte skulle dumpa rejält (här har det inte testats ordentligt än). </p><p>Detta är ju såklart mina personliga preferenser och säger inte att du bör skaffa en sån på rak arm men absolut testa om du får möjlighet innan du bestämmer dig. Tror att du kommer bli överraskad över hur mångsidiga de är.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fcb, post: 1252686, member: 145397"] Var precis iväg en vecka med tre par skidor. Atomic X9 (R15,4), Black Crow Atris (R20) och de nyinköpta Line Blade. X9 är en grym pistskida inget snack om saken och Atrisen är min primära offpistskida. Slutade med att jag nästan enbart åkte på Bladen. Tycker att den lägger sig någonstans mitt emellan åkmässigt fast med den kortaste radien, runt 13. Blev förvånad hur kompetent den var. Absolut inte det där sista greppet som X9 men tillräckligt. Nu fick jag ingen riktig möjlighet att testa offpist mer än lite sporadiskt (förmodligen är Atrisen något vassare här) men det kändes bra där med det lilla det blev. Det som var så överraskande var att Baden hade så mycket av både men var betydligt mer lekfull utan att tappa i stabilitet nämnvärt i stabilitet. Den var länge sen jag hade så roligt en skida. När det blev uppkört glänser den ännu mer. Har alltid med mig några par på varje resa men framåt skulle jag ”nästan” kunna åka med bara Bladen känns så länge jag vet att det inte skulle dumpa rejält (här har det inte testats ordentligt än). Detta är ju såklart mina personliga preferenser och säger inte att du bör skaffa en sån på rak arm men absolut testa om du får möjlighet innan du bestämmer dig. Tror att du kommer bli överraskad över hur mångsidiga de är. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hur svårt ska de vara få bra råd och välja skidor för pist/allmountain?
Tillbaka
Topp