Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
hur tyder jag bemämningar på skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OldGen" data-source="post: 608620" data-attributes="member: 39917"><p>Hej Thomas</p><p>Fick nöjet att i går kväll testa ett par Head Chip. Längd 170 cm, midja tror jag var 71 mm.</p><p>Helt klart kan man säga att vid lägre farter och ett inte allt för hårt tryck in i svängarna så upplever jag skidan som tämligen snäll. Tyvärr blir det så med vilken skida som hellst att det lätt blir sladdsväng i lägre farter Det är när farten och trycket på skidan som den verkligen börjar jobba för dig, carvingtekniken får sig en knuff i rätt riktning, långa svängar samt korta svängar på hårt underlag klarar den galant. Risken för dig med ett par sådana är väll att det blir svårt att låta bli att gasa.</p><p>Jag åker själv på ett par Head Monster 77 som jag är fantastiskt nöjd med. Jag är en + 50 som älskar skidåkning och har väl inte världens bästa knän men inte så väldans drabbad som du är men jag får ibland ta ett par Ipren när jag åker</p><p>Min längd 178 cm min vikt 90 pannor.</p><p>Hoppas detta var till någon hjälp.</p><p>OldGen</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OldGen, post: 608620, member: 39917"] Hej Thomas Fick nöjet att i går kväll testa ett par Head Chip. Längd 170 cm, midja tror jag var 71 mm. Helt klart kan man säga att vid lägre farter och ett inte allt för hårt tryck in i svängarna så upplever jag skidan som tämligen snäll. Tyvärr blir det så med vilken skida som hellst att det lätt blir sladdsväng i lägre farter Det är när farten och trycket på skidan som den verkligen börjar jobba för dig, carvingtekniken får sig en knuff i rätt riktning, långa svängar samt korta svängar på hårt underlag klarar den galant. Risken för dig med ett par sådana är väll att det blir svårt att låta bli att gasa. Jag åker själv på ett par Head Monster 77 som jag är fantastiskt nöjd med. Jag är en + 50 som älskar skidåkning och har väl inte världens bästa knän men inte så väldans drabbad som du är men jag får ibland ta ett par Ipren när jag åker Min längd 178 cm min vikt 90 pannor. Hoppas detta var till någon hjälp. OldGen [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
hur tyder jag bemämningar på skidor?
Tillbaka
Topp